فرماندار رشت با تاکید بر اینکه خارج شدن از شرایط بحرانی شیوع بیماری کرونا به معنای وضعیت عادی و سفید نیست، هشدار داد: همه باید به موارد مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند توجه جدی داشته باشند.

فرمانداری رشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، میرشمس مومنی‌زاده با بیان اینکه با تلاش ستاد مقابله با کرونا و همکاری خوب مردم در مبارزه با شیوع بیماری کرونا توانستیم از وضعیت بحرانی اولیه خارج شویم ، هشدار داد: این مهم به معنی وضعیت عادی و سفید نیست و ضروری است همه به موارد مربوط به فاصله گذاری اجتماعی و هوشمند توجه جدی داشته باشند.

وی با تاکید بر این مطلب که مبارزه با ویروس کرونا تا ریشه‌کنی آن ادامه دارد، اظهار داشت: تمام پروتکل‌های بهداشتی مربوط به مبارزه با بیماری کرونا باید همچنان مورد توجه قرار گیرد و مردم نیز همکاری های لازم را داشته باشند همانگونه که تاکنون هم همراهی خوبی داشته اند.
 
فرماندار شهرستان رشت با اشاره به تلاش های دولت و عموم مردم در کنار هم برای مبارزه با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: سازمان بهداشت جهانی جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای موفق در مبارزه با ویروس کرونا معرفی کرده است و این در حالی است که بسیاری از کشورهای توسعه یافته در ارتباط با بیماری کرونا زانو زدند.
 
وی با تشریح اقدامات و کمک‌های دولت و همکاری‌های مردم برای یاری رساندن به کادر درمانی، بیماران و غیره اضافه کرد: در ابتدای شیوع ویروس کرونا شاهد کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده بودیم که به کمک مردم و با راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، لوازم حفاظت فردی در اختیار کادر درمانی و عموم قرار گرفت.
 
مومنی زاده با بیان اینکه با انتشار ویروس کرونا کسب و کارهای بسیاری از رونق افتاد، کارگران روزمزد برای تامین معاش خود با مشکلاتی مواجه شدند، اظهار داشت: حمایت هایی از سوی دولت برای این قشر انجام شده ضمن اینکه با اجرای رزمایش ملی مواسات و همدلی به دستور مقام معظم رهبری، بسته های معیشتی در اختیار نیازمندان قرار می گیرد که توزیع آن از امروز در استان آغاز شده است.
 
وی ضمن قدردانی از تمامی خیرین و سایر قشرهایی که در مبارزه با بیماری کرونا همکاری کردند، خاطر نشان کرد: با شیوع ویروس کرونا و بروز برخی مشکلات، رشادت ها و ایثارگرهای ایام هشت سال جنگ تحمیلی برای مردم تداعی شد و اگر همکاری مردم برای مقابله با ویروس کرونا نبود، شاید عزیزان زیادی را از دست می دادیم.  
 
فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه اگر چه نیازمندی ها و مشکلاتی داریم اما نباید از داشته ها و افتخارات مان غفلت کنیم، اضافه کرد: همه با هم باید در رفع نواقص و کاستی ها تلاش کنیم، ما در جنگ اقتصادی قرار داریم، هزینه ایستادگی ما پای آرمان های بلند و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن یازدهم اردیبهشت به عنوان روز کارگر بیان داشت: منابع انسانی یکی از معیارهای تاثیرگذار در جوامع بوده و نقش اصلی و محوری دارد، کارگران نیز به عنوان منابع انسانی چراغ تولید را روشن نگه می دارند، چرخ اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند.
 
مومنی زاده با بیان اینکه همه ما مدیون تلاش کارگران هستیم، خاطر نشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی، کارگران نقش اصلی را دارند و باید به نیازمندی ها و مطالبات آنها توجه کرده و برای رفع آنها تلاش شود.
 
در انتهای این جلسه به مناسبت روز کارگر و معلم، فرماندار رشت به صورت نمادین با اهدای لوح سپاس از جمعی از کارگران و فرهنگیان شهرستان رشت تجلیل کرد.

کد خبر 506685

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha