شنبه ۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ایمن‌الظواهری مرد شماره دو شبکه القاعده 30 سپتامبر (9 مهر) پیام داد. پیام را شبکه تلویزیونی الجزیره پخش کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه فایننشیال تایمز آلمان، ایمن‌الظواهری در پیامی که شنبه 30 سپتامبر (9مهر) از شبکه تلویزیونی الجزیره پخش شده، رهبر کنونی کاتولیک‌های‌ جهان را با پاپ اوربان دوم مقایسه کرده که در قرن 11 میلادی باعث بروز جنگ‌های صلیبی شد.

زمان ضبط این نوار ویدیویی هنوز مشخص نشده است، اما با توجه به نقد سخنان پاپ باید پس از تاریخ 12 سپتامبر باشد که واکنش‌های جهانی به اظهارات پاپ شدت گرفت.

الظواهری در این پیام ویدیویی 18 دقیقه‌ای با عنوان "بوش، پاپ، دارفور و جنگ‌های صلیبی" که برای اولین بار جمعه شب منتشر شد، بوش را بار دیگر ناتوان و دروغگو خطاب کرده است.

او همچنین از بوش به دلیل دستگیر کردن خالد شیخ محمد، از رهبران القاعده در سال 2003 میلادی انتقاد کرد.

این عضو ارشد القاعده همچنین قطعنامه سازمان ملل برای اعزام نیروهای صلح‌بان به دارفور، منطقه جنوبی سودان را یک طرح برای به راه انداختن جنگی صلیبی توصیف کرد و خواستار مقاومت در برابر آن شد.

آن گونه که سازمان اینتل سنتر گزارش کرده، این چهل و هشتمین پیام القاعده در سال جاری میلادی است. 16 عدد از این پیام‌ها متعلق به الظواهری بوده است.

بر اساس این گزارش، بخش رسانه‌ای القاعده تاکنون به این اندازه فعال نبوده است.

در پنجمین سالگرد حملات 11 سپتامبر 2001 و ابتدای ماه سپتامبر سال جاری القاعده پیام‌های متعددی را منتشر کرده است

کد خبر 5065

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز