چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
۰ نفر

اعضای هیات رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در نشست آنلاین روز سه‌شنبه شرایط شرکت کردن در دوره ۹۳ مراسم اسکار را در واکنش به شیوع کرونا آسان‌تر از ۹۲ دوره گذشته کردند.

مراسم اهداي جوايز اسكار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، نود و سومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ (دوشنبه ۱۱ اسفند ۹۹) برگزار می‌شود و ۵۴ عضو هیات رئیسه آکادمی در واکنش به فراگیر شدن بیماری کووید-۱۹ تصمیم گرفته‌اند فیلم‌ها بدون گذراندن قانون هفت روز پیاپی اکران عمومی در لس‌آنجلس بتوانند وارد رقابت اسکار شوند. از آنجا که سینماها در آمریکا و دیگر کشورها همچنان بسته است، نمایش آنلاین قرار است جایگزین اکران عمومی شود.

البته شیوه نمایش آنلاین هم بر اساس آیین‌نامه‌ای خواهد بود که آکادمی اعلام کرده است. بر این اساس، فیلم‌هایی که به دلیل شیوع کرونا امکان نمایش نداشته‌اند، باید ۶۰ روز در قالب سرویس پخش اینترنتی یا پخش VoD در دسترس اعضای آکادمی اسکار قرار بگیرند و پس از آن به شرط داشتن دیگر شرایط، می‌توانند در جوایز اسکار رقابت کنند. البته این روش موقت است و تا زمان از بین رفتن خطر کرونا پایدار می‌ماند.

از سوی دیگر، اگر کارشناسان حوزه بهداشت و سلامت به این نتیجه برسد که بازگشایی سینماها سلامتی و جان تماشاگران را تهدید نمی‌کنند، همان قوانین پیشین برقرار می‌شود. به این ترتیب که فیلم‌ها برای رعایت قانون یک هفته نمایش عمومی می‌توانند جز لس‌آنجلس در پنج شهر نیویورک، سان فرانسیسکو، شیکاگو، میامی و آتلانتا هم روی پرده بروند.

از دیگر تغییرها در قوانین اسکار مربوط به بخش صدا بود و از این پس دو جایزه اسکار بهترین تدوین صدا و بهترین صداگذاری در قالب اسکار بهترین صدا اهدا می‌شود. با کم شدن یک جایزه، تعداد جوایز اسکار از ۲۴ به ۲۳ می‌رسد. در بخش بهترین موسیقی هم از امسال دست‌کم ۶۰ درصد یک موسیقی متن باید تالیفی باشد.

کد خبر 506470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha