پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت درباره چرایی کاهش موارد بروز و مرگ و میر ناشی از کرونا توضیح داد: فاصله گذاری اجتماعی در کنار غربالگری و بیماریابی وزارت بهداشت تاثیر بسیار خوبی در کاهش روند مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا داشت و باعث شد که شاهد روند نزولی باشیم.

جان بابایی معاون وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر قاسم جان بابایی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران گفت: اکنون نیز به خصوص در بیمارستان ها روند نزولی پذیرش و بستری را شاهد هستیم. چون بیماریابی گسترش پیدا کرده، نمونه برداری ها و تست ها بیشتر شده و شاید تست های مثبت بیشتر شده باشد اما روند بستری بیماران در بیمارستان ها کاهشی است.

ما امروز شرایط بسیار امیدوار کننده‌ای داریم. چراکه موارد بستری شده و سرپایی در حال کاهش است. ما در مراجعه سرپایی آمارمان به یک پنجم دوره پیک بیماری رسیده و بیش از ۶۰ درصد تخت‌های ما که در اوج بیماری پُر بودند، خالی شده است.

وی افزود: البته این اوضاع در تخت‌های آی سی یو کمی متفاوت است. در آی سی یوها الان ۳۰ درصد ظرفیت‌ها خالی و ۷۰ درصد آنها پر است. علتش هم این است که وضعیت رسیدگی به بیماران قدیمی‌تر بهبود یافته و درمجموع الان میزان ورودی به آی سی یوها در مقایسه با دوران پیک بیماری کاهش یافته است. تمام این موارد سبب می‌شود که در انتها شاهد کاهش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری باشیم.

جان بابایی ادامه داد: البته یک نکته را باید در نظر گرفت و آن هم اینکه با توجه به پیک‌های استانی، استان‌هایی که آن اوایل دارای پیک بالا بودند مانند قم، کاشان و ... امروز روند بستری در آنها کاهش یافته است، اما برخی استان‌ها که با تاخیر وارد دوره پیک شدند، ممکن است روند بستری تغییر خاصی نداشته باشد، اما درمجموع با بررسی همه موارد روندی کاهشی را در کشور مشاهده می‌کنیم.

به گفته این مسئول، روند کاهشی کرونا در کشور از روز ۲۵ اسفند شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

معاون درمان وزیر بهداشت در ادامه صحبتش درباره آمار فوتی های کرونا بر اساس جنسیت نیز توضیحی داد و گفت: آمارها نشان می دهد که مردان به خصوص مردان شاغل که در کسب و کارها بیشتر فعال بوده اند، بیش از زنان به کرونا مبتلا شده اند و آمار فوتی های مردان نیز بیشتر است.

جان بابایی گفت: البته این در همه دنیا به علت حضور بیشتر مردان در کسب و کار و جامعه است. البته در مورد جزئیات آن و اینکه میزان ابتلا و فوتی مردان چقدر بیشتر از زنان است، در آینده اطلاع رسانی می کنیم. متوسط سن فوتی های کرونا هم بین ۶۷ تا ۷۰ سال است.

کد خبر 506447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha