چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی گفت: پذیرش معتادان متجاهر طبق پروتکل‌های وزارت‌بهداشت و درمان در مرکز ماده ۱۶ این استان از سرگرفته شده است.  

مرکز ماده 16 تبریز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رضا استادرحیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی افزود: در پی‌شیوع ویروس کرونا در استان و برای جلوگیری از تجمعات افراد هیچگونه پذیرشی از معتادان متجاهر در مرکز ماده ۱۶ انجام نشد.  

وی اظهار کرد: در راستای رعایت تمامی جوانب بهداشتی و برای پیشگیری از ابتلای معتادان ساکن در مرکز ماده ۱۶ پس از آگاهی از وجود ویروس کرونا در استان از خروج آن‌ها به بیرون جلوگیری به عمل آمد و در این مدت در قرنطینه بسر بردند.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: افراد پذیرش شده جدید براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت و درمان حدود ۱۴ روز به صورت قرنطینه نگهداری می‌شوند و اگر در این مدت علایمی از بیماری کرونا در آن‌ها مشاهده شد به بیمارستان معرفی می‌شوند.  

استادرحیمی ادامه داد: در صورتی که افراد پذیرش شده هیچ گونه علایمی مبنی بر وجود کرونا نداشته باشد وارد مرکز ماده ۱۶ می‌شود.  

وی یادآوری کرد: به علت نبود ارتباط افراد حاضر در مرکز ماده ۱۶ و قرنطینه آن‌ها، با شیوع ویروس کرونا هیچ موردی از ابتلای افراد در این مراکز وجود ندارد، سالیانه ۲۰ هزار نفر معتاد متجاهر به صورت سرپایی، میان مدت و بلند مدت در مرکز ماده ۱۶ پذیرش می‌شود.  

کد خبر 506442

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
    0 0
    سلام این ماده شانزده که میکید برای معتادان متادون میدهد آیا متادون اعتیاد آور نیست صد تا از تریاک هروین بد تر ه هست مثل اینکه از چاله به چاه صد متری افتادی عوارض زیاد هم داره طرف عیب جر میکنه