مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی از پایان عملیات آواربرداری ۳۳ درصد واحدهای خسارت دیده روستایی در مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد.  

آوار برداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود بدلی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ازپایان عملیات آواربرداری ۳۳ درصد واحدهای خسارت دیده روستایی بخش قطور خبرداد و گفت: تاکنون بیش از یک هزار ۵۰۰ واحد در منطقه آوار برداری شده و آواربرداری ۳ هزار واحد خسارت دیده در ۲۸ روستای منطقه نیز سرعت گرفته است.

بدلی افزود: با این اعتبارات و تسهیلات همزمان با آواربرداری بازسازی منطقه نیز با تهیه نقشه برای هزار واحد و پی‌کنی آنها آغاز شده است.  

مدیر کل بنیاد مسکن استان از پایان ساخت فنداسیون ۱۰۰ واحد و اسکلت بندی ۵۰ واحد در روستاهای منطقه خبر داد و گفت: باخریداری و دپوی بخش زیادی ازمصالح مورد نیاز ساخت واحدهای آسیب‌دیده منطقه ازجمله میلگرد و فولاد و، روند بازسازی نیز سرعت گرفته است.  

وی اظهار امیدواری کرد: اولین واحد بازسازی شده در این مناطق در عید فطر امسال به بهره‌برداری برسد.  

واحدهای مسکونی شهر و ۲۸ روستای بخش قطور خوی در ۴ اسفند ۹۸ با دو زلزله ۵.۷ و ۵.۹ ریشتر بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصدخسارت دیدند که برای بازسازی آن‌ها بیش از ۶۱۳ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در دولت مصوب شده است.  

کد خبر 506407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha