چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
۰ نفر

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سقز گفت: ۲۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان به زیر کشت کلزا رفته است که پیش‌بینی می‌شود امسال ۴.۵ تن دانه روغنی کلزا در سقز برداشت شود.

كلزا

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدنافع علایی‌نیا اظهار کرد: با به زیرکشت بردن ۲۸۰ هکتار از زمین‌های مرغوب شهرستان سقز که بیشتر در بخش مرکزی این شهرستان است، ۹۹ کشاورز در این زمینه فعالیت دارند.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سقز افزود: این شهرستان در زمینه تولید محصول استراتژیک دانه روغنی کلزا در سطح استان کردستان بسیارخوب عمل کرده است، از کشاورزان سقزی در زمینه تامین کود و نهاده‌های کشاورزی حمایت شده است.

وی افزود:کشت دانه روغنی کلزا چون در زمان بارش‌های بهاری انجام می‌شود، بیشتر آب مورد نیاز آن از همین رحمت الهی تامین می‌شود و همین امر باعث شده است کمتر از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری آن استفاده شود و در مصرف زیاد آب نیز جلوگیری می‌شود.

علایی‌نیا با توجه به بارش‌های خوب آسمانی در سال زراعی جاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار زمین زیرکشت دانه روغنی کُلزا، تا ۴.۵ تُن و حتی بیشتر برداشت این محصول داشته باشیم و از محل فروش آن مبالغ قابل توجهی عاید کشاورزان شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان سقز ادامه داد: امسال دولت خرید این محصول را تضمین کرده و هرکیلو دانه روغنی با مبلغ ۴۸ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌کند.

وی اظهارکرد: در استان کارخانه فرآوری این محصول استراتژیک وجود ندارد و محصول برداشت شده به کارخانه‌های تولید روغن در سراسر کشور ارسال می‌شود.

علایی‌نیا ادامه داد: پس از برداشت محصول کلزا، زمین برای کشت دوم محصول دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرد و این از ویژگی‌های زمین مورد استفاده کلزا است.

کد خبر 506313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha