فرماندار اشنویه گفت: تولید سالانه بیش از ۴۰ هزار تن خوراک دام و طیور، این شهرستان را به یکی از قطب‌های تولید این فرآورده در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است.  

خوراک دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عبدالسلام مام‌عزیزی،  فرماندار اشنویه در استان آذربایجان‌غربی دوشنبه ۹ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر ۲ واحد تولید خوراک دام و طیور در تشنویه مجوز فعالیت دارند که روزانه در مجموع بیش از ۱۳۰ تُن خوراک تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.  

وی افزود: در یکی از این واحدها که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ در این شهرستان آغاز کرده است روزانه ۱۰۰ تن خوراک دام و طیور و در واحد دیگر نیز روزانه بیش از ۳۰ تن خوراک دام تهیه می‌شود.  

مام‌عزیزی اضافه کرد: این میزان تولید علاوه بر این که نیاز کامل مرغداری‌های این شهرستان را تامین می‌کند قسمت اعظمی از آن به مرغداری و دامداری‌های دیگر شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.  

فرماندار اشنویه افزود: مواد تولیدشده در این ۲ واحد، تمامی مراحل آزمایشگاهی و بهداشتی را پشت سر می‌گذرانند، در این واحدها در مجموع برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.  

مام‌عزیزی گفت: هم‌اکنون سالانه بیش از ۱۱ هزار تن خوراک طیور سه هزار تن خوراک دام در این شهرستان به مصرف می‌رسد که با توجه به تولید سالانه بیش از ۴۰ هزارتن خوراک دام و طیور در این شهرستان قسمت اعظمی از مازاد آن به سایر شهرستان‌ها صادر می‌شود.  

کد خبر 506155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha