رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از کشف تعدادی اشیاء باستانی از جنس طلا و نقره در یکی از کشورهای اروپایی خبر داد.

سردار هادی شیرزاد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی شیرزاد با بیان این خبر گفت: بر اساس اعلام اینترپل یک کشور اروپایی، یکی از بانک‌های آن کشور قصد بازسازی بانک و بازگشایی صندوق امانات داخل بانک را دارد (به صاحبان صندوق‌های امانات نیز اطلاع می‌دهند که قصد بازگشایی صندوق‌ها را دارند) که در این جریان متوجه می‌شوند که صاحب یکی از صندوق‌ها تعدادی اشیاء عتیقه از جنس طلا و نقره را در صندوقش نگهداری می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع، با بررسی‌های کارشناسی توسط کارشناسان مجرب میراث فرهنگی، مشخص شد اشیاء متعلق به دوران هخامنشی، اشکانی و ساسانی و صاحب صندوق، یک شهروند ایرانی است.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا افزود: پس از اطلاع اینترپل تهران از این موضوع، با استعلامات صورت گرفته از وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشخص شد اشیاء مورد نظر متعلق به ایران است و در نهایت با هماهنگی مراجع قضایی، تیمی از پلیس به محل سکونت متهم اعزام و نامبرده دستگیر شد.

سردار شیرزاد گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، در خواست معاضدت قضائی به منظور استرداد اشیاء باستانی تهیه، ترجمه و از کانال ارتباطی اینترپل و همچنین مجاری دیپلماتیک به مقامات آن کشور ارسال و موضوع استرداد اموال در حال پیگیری است.

کد خبر 505554

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • GB ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
    2 0
    خروجی های کشور در وپیکرش درست کار نمی کند.