مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی گفت : ۱۳ بند خاکی این شهرستان در جریان بارش‌های بهاری سال ۹۹ آبگیری شد.

سد خاکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدعلی رضایی افزود: با بارندگی های انجام شده در روزهای گذشته حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب آب در پشت سدهای خاکی شهرستان ذخیره شد.

وی بیان کرد: بندهای خاکی سطح این شهرستان تاکنون در چهار مرحله آبگیری شده‌است، هدف از ساخت این بندها، جلوگیری از بروز سیلاب، پیشگیری از تخریب روستاها و مرتع هاست.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی ادامه داد: مردم برای امنیت بیشتر از نزدیک شدن به حاشیه بندهای خاکی خودداری کرده و هشدارهای ایمنی را رعایت کنند.  

رضایی افزود: بارش‌های شدید امسال در بخش‌های مرکزی و کالپوش سبب افزایش و بالا آمدن آب اطراف بندهای خاکی شده است.  

ذخیره سیلاب‌ها پشت بند خاکی، علاوه بر جلوگیری از ورود سیلاب به مناطق مسکونی، فرسایش خاک و پیشگیری از خسارت‌ها، باعث نفوذ آب در سفره‌های زیرزمینی و تقویت پوشش گیاهی منطقه می‌شود.

بندهای خاکی می‌تواند حجم وسیعی از رسوبات ناشی از شستن خاک با باران را در خود نگه دارد و منبع خوبی برای تامین خاک مناسب کشاورزی در باغ‌ها، گلخانه‌ها و اراضی کشاورزی است.  

عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می‌شود و این مهم در حفاظت از خاک، افزایش منابع آب‌های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.  

مساحت اراضی ملی شهرستان میامی  ۸۳۰هزار هکتار است.

شهرستان میامی دارای  ۲ بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴٠ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.  

کد خبر 505442

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha