یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی مدعی شد رهبر کره شمالی از ۱۳ آوریل در اقامتگاه وونسان حضور دارد و زنده و سرحال است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌ان‌ان، با وجود گمانه‌زنی برخی همسایه‌های کره شمالی و آمریکایی‌ها درباره مرگ احتمالی کیم جونگ-اون، مشاور ارشد رئیس جمهوری کره جنوبی اطمینان داد رهبر کره شمالی زنده است و هیچ تحرک مشکوک درون مرزهای همسایه شمالی در روزهای گذشته دیده نشده است.

مون چونگ-این که مشاور ارشد مون جائه-این در حوزه سیاست خارجی است، به سی‌ان‌ان گفت: «موضع دولت کره جنوبی کاملا محکم است. کیم جونگ-اون زنده و سرحال است و از ۱۳ آوریل در وونسان اقامت دارد.» این در حالی است که رسانه‌های هنگ‌کنگ، ژاپن و کره جنوبی پیش‌تر از وخیم بودن حال کیم و احتمال مرگ او خبر داده بودند.

آنچه از قول یک مقام سیاسی رسمی در کره جنوبی شنیده شده، آبی سرد است که بر گمانه‌زنی‌ها و شایعه‌های چند روز اخیر ریخته می‌شود. به ویژه آنکه گفته می‌شد کمیته مرکزی حزب حاکم در کره شمالی در حال خریدن زمان برای انتخاب رهبر تازه کره شمالی و جانشین کیم است. از خواهر ۳۱ ساله رهبر ۳۶ ساله کره شمالی به عنوان جانشین احتمالی او یاد می‌شود.

کد خبر 505382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha