یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
۰ نفر

برخی اظهارات حاکی از آن است که به زودی مرغ‎ها نیز مانند جوجه‌های یکروزه زنده به گور خواهند شد. موضوعی که سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی آن را بی‎اساس دانسته و می‌گوید وقتی سن و وزن مرغ افزایش می‌یابد، می‎توان آن را پس از مراحلی به بازار عرضه کرد یا به مصارف صنعتی رساند و دیگر نیاز به معدوم سازی و زنده به گور کردن نیست.

مرغداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حبیب اسدالله‌نژاد اظهار کرد: وقتی جوجه یکروزه تولید می‌شود، اگر به دست پرورش دهندگان یا مرغداری‌ها نرسد بایستی معدوم شود و این اتفاق رایجی است اما در مورد مرغ اینگونه نیست، زیرا اگر سن و وزن مرغ افزایش یابد می‌توان مرغ را قطعه‌بندی کرد یا به کشتارگاه فرستاد و سپس آن را منجمد کرد یا به مصارف صنعتی رساند؛ بنابراین اینگونه اظهار نظرها غیرکارشناسی و نادرست است.

وی ادامه داد: اما می‌توان گفت که فروش مرغ با این قیمت برای مرغداران چیزی کمتر از معدوم سازی نیست، زیرا آنها متحمل خسارتهای بسیاری شده اند و بسیاری از تولیدکنندگان در معرض ورشکستگی هستند.

سخنگوی کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی اضافه کرد: متاسفانه دولت فقط حمایت لفظی کرده است و هیچ گونه اقدام عملی انجام نداده است. مقصر همه این مشکلات نیز کارگروه تنظیم بازار است، زیرا دستور افزایش تولید ماهیانه جوجه یکروزه و به تبع آن  تولید مرغ در کشور را بیش از نیاز معمول داده بود.

کد خبر 505328

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha