مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
۰ نفر

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی گفت: در حال حاضر مجوز حذف درس یا ترم برای دانشجویان صادر شده است، اما انجام این‌کار ممکن است در آینده برای دانشجویان دانشگاه‌های شهریه محور در خصوص پرداخت شهریه یا شرکت مجدد در دروس حذف شده مشکل ایجاد کند.

دانشجو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، رحیم رضایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی در این دانشگاه و مراکز زیرمجموعه آن، اظهار کرد: با توجه به اینکه به علت شیوع ویروس کرونا در کشور، ممکن است بازگشایی دانشگاه‌ها تا خردادماه سال ۹۹ به طول بینجامد، دانشگاه تصمیم گرفت آموزش‌های خود را از طریق فضای مجازی و با استفاده از سامانه‌های آنلاین ادامه دهد و هم اکنون اساتید و دانشجویان این دانشگاه، آموزش‌های لازم را بر اساس شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های این سامانه پیگیری می‌کنند.

وی افزود: از آنجاکه ممکن است گاهی در ارتباطات آنلاین مشکلاتی به‌وجود بیاید، بعضی از کلاس‌ها به صورت آفلاین ضبط شده و پس از بارگذاری روی سامانه، دانشجویان از طریق لینک دعوت، از تولید این محصول آگاه می‌شوند و می توانند در هر زمانی از این آموزش‌ها استفاده کنند. فعلا این سامانه برای دروس تئوری راه‌اندازی شده است و دروس عملی و کارگاهی در اولین فرصت پس از مساعد شدن شرایط به صورت حضوری برگزار می‌شوند و هنوز تاریخی برای این کار مشخص نشده است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی با اشاره به زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه، بیان کرد: بازه برگزاری امتحانات این دانشگاه از ۱۹ تا ۳۱ مرداد ماه اعلام شده است، اما همچنان باید منتظر ماند و دید چه زمانی به صورت قطعی از سوی سازمان مرکزی برای برگزاری امتحانات به دانشگاه‌های علمی و کاربردی سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه زمان بازگشایی دانشگاه و برگزاری امتحانات به صورت کشوری و از طریق سازمان مرکزی تصمیم‌گیری می‌شود، تصریح کرد: از آنجاکه قوانین و مقررات این دانشگاه به صورت سراسری اجرا می‌شود و در واقع این دانشگاه به نوعی شهریه‌محور نیز محسوب می‌شود، تمام تصمیمات به صورت کشوری به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شوند و زمان بازگشایی و برگزاری امتحانات خارج از اختیارات استان است.

رضایی تاکید کرد: تاکنون هیچ تصمیمی درخصوص نحوه پرداخت یا تخفیف در شهریه گرفته نشده است، هرچند با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها آموزش‌های این دانشگاه به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه‌های مجازی انجام می‌شود، اما این روش نیز به همان اندازه وقت‌گیر است و حتی روال آموزشی را نیز برای اساتید و دانشجویان سخت‌تر کرده است، بر همین اساس تا کنون در خصوص نحوه پرداخت یا تخفیف در شهریه برای دانشجویان به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

وی افزود: اگرچه در قوانین دانشگاه‌های دولتی و زیرمجموعه وزارت علوم، دانشجو در این شرایط می‌تواند به حذف بعضی از دروس یا حتی ترم تحصیلی خود اقدام کند، اما این قوانین در خصوص دانشگاه‌های شهریه‌محور کاملا صدق نمی‌کند و ممکن است اگر دانشجویی اقدام به حذف دوره درس یا دوره تحصیلی خود کند، در ترم آینده چنین دوره‌ای مجددا برگزار نشود و دانشجو از این حیث با مشکل دوچندانی روبرو شود.

کد خبر 505211
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha