یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: آبگیری تالاب نیمه خشک جازموریان ناشی از بارندگی‌های فصلی جان تازه‌ای به این تالاب و ساکنان حاشیه آن بخشید.

جازموریان

‌به گزارش همشهری آنلاین، وحید پورمردان یکشنبه ۷ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تالاب جازموریان در شهرستان دلگان و مرز مشترک ۲ استان سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر ۲ استان است و خوشبختانه با بارش‌های فصلی بهار امسال و جمع آوری روان آبهای حوضه آبریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

وی گفت: بارش‌های زمستان گذشته و اوج گیری بارش‌ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آبها و سیلاب های حوضه آبریز موجب احیای این تالاب شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: یکی از اهداف مهم افتتاح نمایندگی حفاظت محیط زیست در شهرستان دلگان بررسی وضعیت این تالاب و برنامه های احیای است تا از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

این مسئول بیان کرد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه شهر دلگان، برنامه بازدید های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیط زیست دلگان، بازدیدها و پایش های مداوم تیم های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه های آموزشی محیط زیست و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و غیره از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

کد خبر 505177

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha