مدیرجهادکشاورزی مشهد گفت: ۷۰ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خراسان‌رضوی در شهر مشهد فعالیت دارند.

صنایع تبدیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، امید طهماسبی‌زاده افزود: به این ترتیب هم اکنون در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی تعداد ۲۲۷ واحد از صنایع مذکور در حوزه کشاورزی و دامداری در مشهد فعالیت دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان مشهد در تولید محصولات کشاورزی، باغی و همچنین دامی، مشهد در این زمینه رتبه نخست در استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: صنایع تبدیلی و تکمیلی باعث جلوگیری از هدر رفتن محصولات کشاورزی و دامی، تضمین‌کننده بازار کشاورزان، امنیت غذایی و اشتغال برای استان است و حتی محصولات تولیدی در این بخش مرغوبیت لازم و کیفیت بالا برای صادرات به کشورهای اروپایی را دارد.

طهماسبی‌زاده افزود: واحدهای صادراتی در این بخش شامل محصولات زعفران، چیپس، خرما و تا حدودی رب، آجیل و فرآورده‌های لبنی است.

وی ادامه داد: در کل استان خراسان رضوی هزار و ۵۰ پروانه فعالیت صادر شده و از این تعداد ۳۰۰ واحد در شهرستان مشهد قرار دارند که تعداد ۲۲۷ واحد آن فعال و دایر است.

سالانه برای تولید ۸ میلیون تن انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 505005

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha