معاون وزیر امور خارجه روسیه با ابراز نگرانی نسبت به تنش‌های بوجود آمده در خلیج فارس میان تهران و واشنگتن، دو طرف را به خویشتن‌داری دعوت کرد.

سرگئی ریابکوف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرگئی ریابکوف امروز شنبه ششم اردیبهشت ماه با بیان این مطلب افزود: روسیه نگران تهدیدهای آمریکا علیه ایران در خلیج فارس است چرا که آمریکا اقدامات یکطرفه‌اش را دفاع از خود تفسیر می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا چند روز پیش در حساب توئیتری خود قایق‌های ایرانی در خلیج فارس را تهدید به نابودی کرده بود.

وی نوشت که به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌، همه قایق‌های جنگی ایران را در صورت ایجاد مزاحمت برای شناورهای آمریکایی در دریا، هدف قرار داده و نابود کنند.

ترامپ در حالی به چنین فرافکنی روی آورده و فضای رسانه‌ای را از انتقادهای وارد شده به دولتش در مقابله با ویروس کرونا به موضوع رفتارهای نیروی دریایی این کشور در خلیج فارس کشانده که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه ۳۱ فروردین در اطلاعیه‌ای با رد خبر ایجاد مزاحمت برای ناوهای آمریکایی از سوی قایق‌های این نیرو و جعلی و هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از ماجرای ۲۷ فروردین‌ماه در خلیج فارس اعلام کرد: مستندات، خلاف ادعای آمریکایی‌هاست و هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می‌دهیم.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در واکنش به تهدیدهای رئیس جمهوری آمریکا علیه نیروهای ایران در آب‌های خلیج فارس در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: "‌نیروهای آمریکایی هیچ کاری با هفت هزار مایل دورتر از کشور خود ندارند که سبب شوند نیروی دریایی ما از ساحل خودمان در خلیج فارس سراغ آنها بروند."

کد خبر 504904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید احمد IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 8
    این عکس داره میگه تحکم و یا دستور میده؟
  • کمال IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    16 3
    ترامپ ملعون باید بداند وقتی سپاه شهادت را فوز عظیم میداند چیزی برای از دست دادن نداردفقط منتظر فرمان است
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    8 2
    شما که هزاران کیلومتر از خلیج فارس فاصله دارید چرا برای نیروی دریایی منطقه ایجاد مزاحمت می کنید به چه دلیل وبه چه عنوان خودتان را بازیچه کشورهای عربی می کنید . شما که به هیچ قانون بین المللی احترام نمی گذارید وهر چه که دلتان می خواهد انجام می دهید . پس باید منتظر این عواقب خود باشید وهر اتفاق ناگوار را بپذیرد وهر گونه خسارتی که به کشورهای منطقه وارد کنید باید تاوان آن را پس دهید .وکشور ما با دولت امریکا هیچ تعارفی ندارد . کشور ما ایران همیشه از مرز وبوم خود دفاع کرده ومی کنید وبه هیچ کشوری اجازه دخالت نمی دهد مخصوصا به تروریستهای ارتش امریکا . اینجا ایران سرزمین شیران . کشور ما ایران همیشه مدافع مرزهای خود بوده وهست