«شعیب نادعلی‌زاده»، مخترع جوان قابلیت خروجی و مانیتور کردن تعداد دم و بازدم، کنترل ضربان تنفس در دقیقه و کارکردن دستگاه در صورت قطع برق تا ۳ ساعت و پایین بودن زمان تولید را از مزیت‌های دستگاه اکسیژن ساز برشمرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، روزهای کرونایی در جهان یکی پس از دیگری سپری می‌شود و حال می‌توان گفت کوید ۱۹ در همه جهان رخنه کرده و دامن‌گیر تمام مردم روی کره زمین شده است. با همه بدی‌ها و تلخی‌هایی که کرونا با خود به ارمغان آورد ولی در کشور ما اضافه شدن چاشنی همدلی و همراهی سبب شد تا با خیالی راحت‌تر و آرامش بیشتر به مقابله با این ویروس برویم.

شعیب نادعلی‌زاده، جوان ۳۱ ساله بهشهری،  استان مازندران که در رشته کارشناسی برق تحصیل کرده است یکی از همان‌هایی است که حال ناخوش هموطنانش دغدغه‌اش را برای تولید دستگاهی که بتواند تنفس بیماران کرونایی را راحت‌تر کند به سرانجام رساند.  نام دستگاه اختراع شده ونتیلاتور است و برای تنفس مصنوعی استفاده می‌شود. این دستگاه به گفته سازنده‌اش پرتابل با هزینه پایین است.

او گفت: تا به امروز نهادهای دولتی استقبال چندانی نشان ندادند و در صورت همکاری، ایده‌های زیادی داریم و می‌توانیم کارایی دستگاه را ارتقاء دهیم.

از دیگر اختراعات این مخترع جوان می‌توان به دربازکن هوشمند، تولید چراغ‌های کم مصرف، دوربین‌های سه حالته کنترل از راه دور و پلیسه‌گیر روغن که ثبت اختراع شد، اشاره کرد.

کد خبر 504848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی رضاا IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۳
    0 0
    باور نکردنی هست دمشون گرم واقعا قابل تقدیر هست