متخلفان محیط زیستی در استان چهارمحال و بختیاری به حبس و جریمه نقدی محکوم شدند.  

متخلفان محیط زیست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام احمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: سه متخلف احداث دو حلقه کوره زغال غیرمجاز که در دو عملیات جداگانه از سوی مأموران یگان حفاظت محیط زیست در منطقه حفاظت‌شده هلن شهرستان کیار دستگیر شده بودند، محکوم شدند.  

وی افزود: دو نفر از این افراد متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت مبلغ ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی (هر کدام ۹ میلیون ریال) جایگزین ۱۸ ماه حبس تعزیری (هر کدام ۹ ماه حبس) در حق صندوق دولت محکوم گردیدند.  

احمدی اضافه کرد: این متخلفان در صورتی‌که مبلغ جریمه را پرداخت نکنند، مجازات حبس برای آن‌ها اجرا خواهد شد.  

وی ادامه داد: در پرونده دیگر نیز، یک نفر متخلف به جرم احداث یک حلقه کوره زغال غیرمجاز در منطقه حفاظت شده هلن به پرداخت ۹ میلیون ریال جزای نقدی جایگزین شش ماه حبس تعزیری در حق صندوق دولت محکوم شد.  

احمدی گفت: برای این متخلف به لحاظ نداشتن سابقه کیفری قرار تعلیق به مدت یک سال در اجرای مجازات صادر شده‌است.  

وی ادامه داد: این متخلفان علاوه بر پرداخت مبالغ فوق ملزم به پرداخت ضرر و زیان محیط‌زیست نیز هستند.  

احمدی گفت: مردم طبیعت دوست استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف محیط زیستی مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ و ۳۲۲۲۳۵۷۲ اطلاع دهند.  

منطقه حفاظت شده هلن با ۴۰ هزار هکتار وسعت پس از سبزکوه دومین منطقه حفاظت شده چهارمحال و بختیاری است که در محدوده شهرستان‎های اردل، لردگان و کیار با فاصله تقریبی ۱۱۰ کیلومتری از شهرکرد مرکز استان واقع شده است.  

کد خبر 504720

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha