مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: از اوایل شیوع کرونا سطح استان تعطیل هستند، بنابراین در عمل پذیرشی اتفاق نمی‌افتد و هموطنان باید از مسافرت به آذربایجان‌غربی خودداری کنند.  

گردشگری آذربایجان‌غربی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و با توجه به اینکه سیر و سفرها محدود شده‌اند، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تدابیری اندیشیده و سعی دارد با تبلیغات فضای مجازی نسبت به معرفی جاذبه‌های گردشگری اقدام کند.  

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تورهای مجازی برای بازدید هم‌استانی‌ها و هموطنان فراهم شده تا علاقه‌مندان از موزه‌های سراسر استان بازدید کنند تا بتوان از این طریق به شناسایی ظرفیت‌های گردشگری استان کمک کرد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: بی‌شک در این شرایط که آذربایجان‌غربی از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، مسافرت هموطنان، چه افرادی که سفر می‌کنند و چه جامعه میزبان، تبعات جدی و فراوانی داشته و امکان ابتلا و شیوع بیشتر این ویروس وجود دارد.  

وی بیان کرد: همان گونه که خانواده‌ها در ایام تعطیلی عید نوروز و حتی ۱۳ بدر و روز طبیعت در کنار خانواده و در خانه، روزهای خود را سپری کردند، باید همچنان این روند ادامه داشته باشد تا پس از ریشه‌کنی کامل این ویروس، سفرها و دید و بازدیدها از سرگرفته شود.  

دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان‌غربی از تبلیغ مجموعه‌های تاریخی استان منع شدند

جباری اظهار کرد: به دفاتر خدمات مسافرتی تمامی شهرستان‌های آذربایجان‌غربی ابلاغ شده که در زمان کنونی که شیوع ویروس کرونا در استان وجود دارد به تبلیغ مجموعه‌های تاریخی استان نپردازند، برای مثال مجموعه جهانی تخت سلیمان در شهرستان تکاب، مجموعه جهانی قره کلیسا در شهرستان چالدران و بازار تاریخی ارومیه به همراه بیشتر اماکن تاریخی و گردشگری تعطیل هستند و مسافران و گردشگران باید از مسافرت و بازدید از آنها امتناع و آن را به پس از کرونا موکول کنند.  

وی بیان کرد: همچنین در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به تعطیلی موزه‌ها، تاکید شده و اینکه پذیرش مسافر در زائرسراها و اقامتگاه‌های دولتی و مهمانسراها نیز نباید انجام شود و از سوی دیگر کسی حق برپایی چادر و کمپ‌های اقامتی در فضاهای باز را نیز ندارد و با متخلفان برخورد می‌شود.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: از سوی دیگر با آن دسته از هم وطنانی که منازل شخصی و سوئیت‌های اجاره‌ای بدون مجوز را در اختیار گردشگران و مسافران قرار دهند برخورد جدی و قانونی انجام می‌شود.  

موزه‌ها و بناهای تاریخی استان تعطیل هستند

جباری افزود: هم‌اکنون تمامی مناطق گردشگری، بناهای تاریخی و موزه‌های آذربایجان‌غربی که پیش از شیوع ویروس کرونا مورد بازدید قرار می‌گرفت، تعطیل بوده و به هیچ وجه پذیرای مردم و مسافران نیستند بنابراین توصیه به مسافران این است که با توجه به اینکه این ایام سپری خواهد شد، از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی گفت: در اسفند سال ۹۸ و فروردین ۹۹ تورهای گردشگری لغو و هتل‌ها و مراکز اقامتی نیز به تعطیلی کشیده شدند و بنابراین صنعت گردشگری آذربایجان‌غربی ماهانه به میزان ۳۰ میلیارد تومان دچار آسیب و ضرر و زیان شد.  

۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی استان خالی هستند

وی افزود: هم اکنون ۹۹ درصد ظرفیت تخت‌های اقامتی استان خالی هستند، تعداد تخت‌های اقامتی در سطح استان پنج هزار و ۳۴۰ تخت است و در فروردین امسال با بازرسی‌های انجام گرفته ‌شده در تأسیسات گردشگری سراسر آذربایجان‌غربی معلوم شد که تنها در چند هتل، تعدادی مسافر خارجی اقامت دارند که آن هم به‌دلیل بسته شدن مرزها امکان خروج از کشورمان را نداشتند.  

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: تاکنون چهار مورد از آن‌ها برای استراحت کادر درمانی و بیماران کرونایی بهبود یافته اختصاص‌یافته است.  

جباری بیان کرد: امید است که پس از پایان کرونا، با ادامه برگزاری تورهای گردشگری و از سرگیری مسافرات‌ها و بازگشایی هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، مراکز بوم‌گردی در روستاها و سایر اماکن اقامتی شاهد رونق صنعت گردشگری در استان باشیم.  

کد خبر 504681

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha