نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت: پس از عادی شدن ترددها، برخی مردم با عادی قلمداد کردن این موضوع در محافل و دیدارهای خانوادگی شرکت کرده‌اند که این باعث افزایش شیوع کرونا شده‌ است.

بیمار کرونایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدحسین قربانی اظهار کرد: همچنین با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان بیش از پیش وجود دارد.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان افزود: از ۳۱ فروردین ۹۹ براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور مبنی بر بازگشایی ورودی استان‌ها، یک اشتباه استراتژیک برای عامه مردم بود، زیرا تصور کردند که شرایط عادی شده و همین امر باعث شده در محورهای ورودی لوشان، آستارا و رودسر پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: آنچه که باعث توجه متخصصان شده، در این پیک بیشتر مبتلایان در حوزه خانوادگی است.

قربانی ادامه داد: فقط در روزهای ۳۱ فروردین و اول اردیبهشت بیش از ۷۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در گیلان اضافه شد، این نشان می‌دهد که کماکان خطر بازگشت بحران در گیلان وجود دارد.

نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در گیلان تاکید کرد: مردم ما باید بحث حفاظت شخصی و رعایت اصول بهداشتی را جدی دنبال کنند و جزو اصل‌های زندگی روزمره خود قرار دهند، حجم ورودی مبتلایان به مراکز درمانی خستگی کادر درمانی را دو چندان می‌کند.

کد خبر 504619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    1 0
    سلام... حداقل ببندن راهها رو و جلوی سفرهای بین استانی رو بگیرن... چرا باید یعده که مسولیت پذیر نیستن و بی توجهن، بیان شمال و موجب ناامنی مردم و خودشون بشنه...