رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری گفت: تنها راه جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی است و بی توجهی به این مهم زمینه افزایش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.

بوشهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم از بوشهر، یکی از بلایایی که عالم را فرا گرفته و همه مردم را مورد تهدید قرار می‌دهد ویروس کرونا است که به گفته مسئولان حوزه بهداشت و درمان تنها راه مقابله با  این ویروس و مصون ماندن از بیماری خطرناک کرونا خانه‌نشینی است.

 ویروس کرونا همه اقشار مردم را مورد تهدید قرار داده است از این نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و  توجه به فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند در پیشگیری و شکستن ز نجیره انتقال ویروس کرونا بسیار تاثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه آغاز فعالیت صنوف و لغو ممنوعیت سفرها و تردد بین استان‌ها نباید عامل انتشار این ویروس خطرناک شود اظهار داشت: از مردم درخواست می‌شود تا با ادامه رعایت بهداشت فردی و توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی همراه، مدافعان سلامت در مبارزه و شکست کرونا باشند.

بی‌توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی بیماران کرونایی را افزایش می‌دهد

سعید کشمیری، با بیان اینکه استان بوشهر در امر مقابله با ویروس کرونا از استان‌های پیشتاز است خاطر نشان کرد: هر چند تعداد بیماران کرونایی استان بوشهر با همکاری همه جانبه مردم در بخش‌های مختلف جامعه نسبت به دیگر نقاط وضعیت مطلوب‌تری دارد ولی این مهم نباید سبب بی‌توجهی به فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی شود.

وی با قدردانی از همکاری و تلاش اقشار مختلف مردم در عرصه مقابله با این ویروس بیان کرد: خدمات جبهه مدافع سلامت در عرصه پزشکی، پرستاری و بهورزان قابل ستایش است ولی ادامه همکاری مردم  برای شکستن زنجیره انتقال امری مهم و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: تمام اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا ویروس با نظارت کارشناسان بهداشت و درمان بوده و در کمترین بازه زمانی برای تمام رسته‌های صنفی  پروتکل تدوین و عملیاتی شد.

بوشهر دارای ساحلی زیبا ولی نباید این  مکان منشا  انتشار  ویروس بیماری کرونا شود

برای غلبه بر کرونا رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ضروری است و این موضوع باید همچنان به صورت جدی در دستور کار همه مردم  قرار داشته شود.

با افزایش حضور مردم در ساحل، نگرانی  افزایش ویروس کرونا شدت گرفته و بر این اساس لزوم رعایت مسائل بهداشتی وحفظ فاصله اجتماعی ضرورت دارد.

 اگر به رفتارهای پرخطر و ممنوع شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله گذاری اجتماعی توجه نشود انتظار شیوع بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

یکی از مغازه‌داران بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله گذاری گفت:خوشبختانه بسیاری از مشتریان با رعایت کامل مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش  اقدام به خرید می‌کنند ولی برخی  افراد هم این موارد را رعایت نمی‌کنند.

در خانه ماندن تنها راه مصون بودن از بیماری کرونا است

وی با تاکید بردر خانه ماندن افزود:در صورتیکه مردم در خانه بمانند و یا در صورت خروج از منزل موارد بهداشتی فردی و عمومی را رعایت کنند زنجیره انتقال ویروس کرونا شکسته می‌شود.

این کاسب‌کار بوشهری با بیان اینکه مردم باید در بیرون منزل به ویژه در نقاط پرتردد از ماسک و دستکش استفاده کنند، تصریح کرد: برای جلوگیری از انتقال شیوع این بیماری باید حتما  توصیه‌های بهداشتی توجه شود که من در مغازه این مهم را مورد توجه قرار می‌دهم.

فردی که برای خرید کالایی در بازار بوشهر حضور داشت با بیان اینکه مردم باید بیشتر رعایت کنند تصریح کرد: پس از بازگشایی صنوف، برخی مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری بی توجهی می‌کنند که زمینه افزایش این ویروس را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اشاره به افرادیکه بدون زدن ماسک و دستکش وارد بازار شدند تاکید کرد: مردم باید مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند و با رعایت توصیه‌های بهداشتی زمینه جلوگیری از انتقال این ویروس خطرناک را فراهم کنند.

کاهش رفت و آمدها در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا موثر است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تلاش  مردم برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا را ستودنی دانست و تصریح کرد: کاهش رفت و آمدها و جابجایی‌های جمعیتی به هر نحو، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در همه زمینه‌ها و مهمتر از همه تست بیشتر برای یافتن ناقل بی علامت و ایزوله کردن، به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مورد توجه ویژه است.

کشمیری به منطقه صنعتی و تولیدی پارس جنوبی پرداخت و با بیان اینکه در این منطقه کارکنانی از نقاط مختلف مستقر هستند و رفت و آمد می‌کنند افزود: پارس جنوبی از مناطق مهم اقتصادی ایران محسوب می‌شود که تردد در این منطقه نباید عامل انتقال ویروس کرونا شود.

وی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی شامل صنایع نفت، گاز و پتروشیمی است اظهار داشت: خوشبختانه قبل از شناسایی نخستین بیمار کرونایی در ایران، برنامه‌های مدون و در خورتحسینی در منطقه پارس جنوبی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا تدوین و عملیاتی شد.

سعید کشمیری با اشاره به تشکیل ستاد ملی و استانی مدیریت و پیشگیری از کرونا گفت: با تشکیل این ستاد بلافاصله تمام برنامه‌هایی که مدنظر بود به نحو مطلوبی صنایع، شرکت‌ها و واحدهای مستقر در پارس جنوبی در برنامه خودشان قرار دادند و موفق بودند.

افزایش غربالگری و تست تب سنجی در منطقه پارس جنوبی

وی با تاکید بر افزایش غربالگری و تست تب سنجی در منطقه پارس جنوبی افزود:با توجه به افزایش تردد نیروهای پارس جنوبی  و استقرار نیروها  در این منطقه صنعتی و تولیدی از نقاط مختلف کشور مقرر شد ضمن افزایش تست‌های تب سنجی در زمینه افزایش شناسایی بیماران کرونایی برای شکستن حلقه زنجیره انتقال در منطقه پارس جنوبی اقدام و در صورت شناسایی ناقلان بی علامت آنان ایزوله شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ایجاد مکان قرنطینه‌ای و ایزوله‌ای در منطقه‌ پارس جنوبی خبر داد و گفت: هر شرکتی مستقر در منطقه پارس جنوبی باید آمادگی برای تست سنجی، شناسایی ناقلان بی علامت و قرنطینه افراد مشکوک را مورد توجه قرار دهد.

کشمیری، برنامه‌های آتی در منطقه پارس جنوبی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: آموزش، دقت در رفت و آمد کارکنان، وسائل ارتباطی و نقلیه، توجه به فاصله گذاری، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، ضدعفونی و تجهیز کارکنان به امکانات پیشگیری از ویروس کرونا از ضروریات در منطقه پارس جنوبی است.

ایجاد آزمایشگاه ویروس شناسی در منطقه پارس جنوبی

وی از ایجاد آزمایشگاه ویروس شناسی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: ایجاد و تجهیز آزمایشگاه اختصاصی ویروس شناسی در پارس جنوبی و جنوب استان بوشهر از تاکیدات و برنامه‌های مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی است.

کشمیری وضعیت  مطلوب استان بوشهر در مقابله با کرونا ‏را حاصل همکاری همه مردم  در رعایت توصیه‌های بهداشتی و پشتیبانی از مدافعان سلامت استان  دانست و تصریح کرد: درصورتی‌که این رفتار ادامه پیدا نکند ممکن است روزهای سختی پیش روی ما قرار داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: از عموم مردم درخواست می‌شود همچنان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را ‏جدی گرفته، از رفت‌وآمدهای غیرضروری به‌شدت پرهیز شود و دیدو دورهمی‌ها را به‌روزهای بعد از شکست کرونا موکول ‏کنند.‏

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک، شستشوی دست، ضدعفونی کردن سطوح و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ از جمله مواردی است که باید رعایت شود و افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند دیابت، فشار خون، بیماران قلبی و سالمندان باید بیشتر مراقب باشند، چون در برابر بیماری کرونا آسیب پذیرترند.

کد خبر 504475

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha