جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
۰ نفر

گزارش‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که موارد سکته مغزی ناگهانی در میان بیماران جوان طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است اغلب آنها کرونای خفیف داشتند.

مغز سکته

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، به گزارش رسانه های آمریکا پزشکان از افزایش شواهدی سخن می گویند که از لخته شدن خون بیماران مبتلا به «کووید-۱۹» به شکلی غیرعادی حکایت دارد. لخته شدن خون بیماران می تواند منجر به سکته مغزی شود.

توماس آکسلی، جراح مغز در نیویورک به همراه همکارانش در روزهای گذشته با بیمارانی روبرو شده‌اند که یا علائم ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا نداشتند و یا تنها از علائم خفیف ابتلا به این ویروس رنج می بردند. این بیماران به دلیل سکته مغزی در بیمارستان بستری شدند.

گزارش ما نشان می‌دهد که موارد سکته مغزی ناگهانی در میان بیماران جوان طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است. اغلب این افراد سابقه بیماری ندارند و با علائم خفیف بیماری «کووید-۱۹»  یا بدون علائم در خانه خود بودند.
به گفته توماس آکسلی تست کرونای این بیماران که کمتر از ۵۰ سال داشتند مثبت بوده است. این جراح مغز آمریکایی می گوید: «ویروس به نظر می رسد که با ایجاد لخته در شریان ها باعث سکته مغزی می شود.»

او می افزاید: «گزارش ما نشان می دهد که موارد سکته مغزی ناگهانی در میان بیماران جوان طی دو هفته گذشته هفت برابر شده است. اغلب این افراد سابقه بیماری ندارند و با علائم خفیف بیماری «کووید-۱۹» یا بدون علائم در خانه خود بودند.»

کد خبر 504345

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha