مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴
۰ نفر

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: با هدف توسعه کشت محصولات کم آبخواه و صرفه‌جویی در مصرف آب در سال زراعی ۹۹-۹۸ مبلغ ۵۷۶ میلیارد ریال وام ارزان‌قیمت برای ایجاد ۶۶ هکتار گلخانه به کشاورزان پرداخت شد.

کشت گلخانه ای

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسین ملانوری افزود: این میزان تسهیلات به کشاورزان و متقاضیان طرح کشت و توسعه محصول گلخانه‌ای با ۷ درصد سود برای مناطق محروم و در شهرهای کمتر توسعه‌یافته ۹ درصد پرداخت شد. امیدواریم تسهیلات مورد نیاز برای اجرای بیش از ۱۰۰ هکتار فراهم شود.

وی اضافه کرد: یزد از لحاظ تولید محصولات گلخانه‌ای مقام دوم کشور را دارد و در این بخش زمینه اشتغال ۱۶ هزار نفر فراهم شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد افزود: پارسال در ۸۰ هکتار اراضی که بیشتر در شهرستان‌های یزد و اشکذر قرار دارد، طرح توسعه کشت گیاهان گلخانه‌ای با مشارکت بخش خصوصی و همکاری ۱۴۷ نفر از تولیدکنندگان اجرا شد.

ملانوری گفت: با اجرای طرح یادشده علاوه بر افزایش ۱۷ هزار تن محصول که بیشتر خیار سبز است، زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر فراهم شد.

معاون سازمان جهاد کشاورزی یزد بیان کرد: تولید محصول در فضای باز هر هکتار ۳۰ تن و در گلخانه‌های معمولی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن و در گلخانه‌های جدید (N. f. t ) بالای ۶۰۰ تن است.  در این زمینه  مصرف آب برای کاشت محصول گلخانه‌ای نسبت به کاشت در فضای باز ۱۰ برابر کاهش دارد و علاوه بر آن اشتغال را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد.

کد خبر 504296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha