مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
۰ نفر

پیکر بی‌جان جواد رحیمیان، کوهنورد شیرازی پس از حدود ۸۶ روز در منطقه علم کوه کلاردشت از توابع استان مازندران پیدا شد.

کوه

به گزارش همشهری‌آنلاین، آرمان شهپری، هیمالیانورد شیرازی که سیزدهم بهمن ماه ۹۸ با تیم اعزامی از شیراز تلاش کرده بود این کوهنورد را نجات دهد،پنج‌شنبه چهارم اردیبهشت ۹۹ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: پیکر این کوهنورد شیرازی را ۲ کوهنورد محلی در داخل رودخانه کل بزان منطقه علم کوه کلاردشت استان مازندران کشف کردند.

وی اضافه کرد:به نظر می‌رسد این کوهنورد که در ارتفاع بالای چهار هزار متری مفقود شده بود،گرفتار بهمن شده به همین دلیل به پایین سقوط کرده و پس از آب شدن برف ها در مسیر رودخانه قرار گرفته است.

او گفت: پیکر این کوهنورد هم اینک به سردخانه منتقل شده است تا پس از طی تشریفات قانونی به شیراز منتقل شود.

شهپری بیان داشت: بهمن ماه سال ۹۸  پس از شنیدن خبر مفقود شدن زنده یاد جواد رحیمیان من در قالب تیمی ۱۰ نفره متشکل از هیمالیانوردان استان فارس به منطقه کلادرشت رفتم اما به دلیل وجود باد و بوران و بارش برف شدید طی تلاش سه روزه من و اعضای تیم موفق نشدیم این کوهنورد را پیدا کنیم.

فاتح قله ۸ هزارو ۱۶۳ متری کوه مانسلو از سلسه های کوه های هیمالیا ادامه داد:  قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد،دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود.

چهارشنبه نهم بهمن ۹۸، محمد جواد رحیمیان به همراه جواد اسمی، کوهنورد دیگر شیرازی برای صعود به قله چهار هزارو ۸۵۰ متری به منطقه کلاردشت مازندران رفت.

پس از صعود به قله، این دو کوهنورد از هم جدا شدند و جواد اسمی به کمپ بازگشت و به پایین انتقال داده شد اما از سرنوشت رحیمیان اطلاعی کسب نشد.     

کامران پولادی فرماندار کلاردشت سیزدهم بهمن ۹۸ به ایرنا گفته بود : نهم بهمن ماه این دو کوهنورد از  مسیر گرده آلـمان ها حرکت کردند و پس از رسیدن به جان پناه منطقه  " خرسان " شب را تا صبح در آن منطقه سپری کردند و حوالی ساعت ۹ صبح  پنجشنبه دهم بهمن ماه  از هم جدا شدند که یکی از آن ها به مقصد رسید ولی از سرنوشت دیگری خبری نیست. 

وی اضافه کرد:  نشست های متعددی در قالب شورای تامین در فرمانداری برگزار شد و حتی از جمعیت هلال احمر استان نیز تقاضای یک فروند بالگرد شد که به منطقه اعزام شوند اما شرایط جوی منطقه کار را سخت کرد. 

پولادی گفت: مسیری که این دو کوهنورد طی کرده اند بسیار خطرناک و بهمن‌گیر است و به گفته پیشکسوتان کوهنوردی در این منطقه ، نخستین صعود زمستانی  از این مسیر در سال ۱۳۳۷ انجام گرفت و تاکنون تکرار نشد.   

دیواره‌ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می‌شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال‌های متعدد ، برف‌چال‌ها و دیواره‌هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی حدود ۲۵  هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

کد خبر 504287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha