سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: توسعه اقتصاد مرز به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای جدی استان در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده است در اولویت قرار دارد.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  ماندانا زنگنه اظهار کرد: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان فرصت‌های تجاری بسیار خوبی برای منطقه فراهم کرده است تا از آن علاوه بر تامین نیازهای داخلی در زمینه جهش تولید و افزایش صادرات استفاده کرد.

وی افزود: نزدیک بودن از نظر فرهنگی، برخورداری از مرز مشترک و توانمندی اقتصادی، بازار بکر و کم رقابت، مکمل بودن اقتصاد سیستان و بلوچستان و کشور دوست و همسایه افغانستان، موقعیت مناسب کالاهای استان در افغانستان از جمله مزیت‌ها و نقاط قوت تجارت با افغانستان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار بیان کرد: پایانه مرزی میلک بهترین فرصت را برای کشورهای آسیای میانه و افغانستان به منظور توسعه ترانزیت از طریق آب‌های آزاد فراهم کرده است.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق، فولاد، سیمان، صنایع فلزی، خودروسازی، امور بانکی، صنایع غذایی، معدن، نفت و گاز، صنایع شیمیایی، صنایع نوین سنگ‌های ساختمانی و سایر نیازمندی‌های افغانستان از قابلیت‌های این استان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور است.

زنگنه بیان کرد: مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص‌های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرزنشین است. توجه به چنین مبادلات و داد و ستدهایی در نوع خود افزایش و توسعه همکاری‌های متقابل اقتصادی، گسترش بازارهای محلی، ایجاد صلح و ثبات در مناطق مرزنشین، بهبود امنیت در این مناطق و بهبود زیرساخت‌ها و خدمات مورد نیاز منطقه و حتی کشور را به همراه دارد.

کد خبر 504269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha