اسپانیا می‌گوید دومین مجموعه کیت‌های چینی تشخیص سریع کرونا که برای جایگزینی مجموعه اول معیوب این تست‌ها فرستاده شده بود، نیز معیوب هستند.

Spain

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنیس اینسایدر وزارت بهداشت اسپانیا تایید کرده است پس از مشخص شدن اینکه تست‌های خریداری‌شده از شرکت چینی بیوایزی (Bioeasy) به اندازه کافی برای شناسایی موارد عفونت ویروس کرونا حساس نیست، می‌خواهد پول پرداخت‌شده برای آنها را پس بگیرد.

این مجموعه جدید تست‌ها برای جایگزینی ۵۸۰۰۰ تستی فرستاده شده بود که شرکت بیوایزی ماه گذشته به اسپانیا فروخته بود. مقامات اسپانایی در بررسی کیفیت این تست‌ها متوجه شدند که آنها نمی‌تواند همیشه موارد مثبت را شناسایی کنند و  تصمیم به بازپس فرستادن آنها گرفتند.

روزنامه ال ‌پائیس در اسپانیا گزارش کرد شرکت چینی پس از کشف معیوب بودن محموله اول تست‌ها پیشنهاد کرده بود آنها را با شکل دیگری از تست که نیاز به ماشینی برای خواندن نتایج داشت، تعویض کند و این ماشین‌ها را هم به رایگان در اختیار اسپانیا بگذارد.

اسپانیا اکنون با مشخص شدن اشکالات تست‌های جدید می‌خواهد کل پولی را که برای ۶۴۰ هزار تست پرداخته است، پس بگیرد. رقم  پرداختی برای این سفارش اعلام نشده است.

اسپانیا اکنون طرح‌هایش برای استفاده از تست‌های سریع شناسایی ویروس را کنار گذاشته است، و به جای آن به دنبال تست‌های شناسایی کننده آنتی‌بادی در بیماران بهبودیافته و شکل گران‌قیمت‌تری از تست‌هایی است که ماده ژنتیکی ویروس را جستجو می‌کنند.

ال پائیس ماه قبل گزارش کرد نتایج بررسی تست‌های سریع شناسایی ویروس که انتظار می‌رود در طول چند دقیقه وجود ویروس را شناسایی کنند، نشان داده است که این تست‌ها فقط در ۳۰ درصد موارد عفونت دچار عفونت را به درستی شناسایی می‌کنند، در حالیکه حساسیت این تست‌ها باید بیش از ۸۰ درصد باشد.

اسپانیا به طور جداگانه تجهیزات پزشکی از جمله ۵.۵ میلیون تست به قیمت ۴۳۲ میلیون یورو به چین سفارش داده است.

اسپانیا اکنون از لحاظ با بیش از ۲۰۸۰۰۰ مورد عفونت در رده دوم پس از آمریکا و از لحاظ شمار تلفات نیز با بیش از ۲۱۰۰۰ مورد مرگ در رده دوم پس از ایتالیا قرار دارد.

کد خبر 504162

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha