چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
۰ نفر

خراسان جنوبی ۷۱ اثر طبیعی ثبت شده در آثار ملی کشور دارد که ۵ منطقه گردشگری طبیعی این استان در سال ۹۸ در فهرست میراث ملی به ثبت رسید.

آبشارهای دره دوتگی سرایان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: این آثار شامل؛ دشت اسفدن (دق اسفدن و دره هندوستان) قاین، جنگل سنو طبس، گواب خوسف، بنه کهنسال سبزپوش سربیشه و آبشارهای دره دوتگی سرایان هستند که با دارا بودن ویژگی‌های شاخص طبیعی قابلیت ثبت در فهرست آثار ملی کشور را دارا بودند.

علی شریعتی‌منش، ادامه داد: این آثار ارزشمند ملی از جنبه‌های مختلف خصوصاً دارا بودن ویژگی‌های طبیعی و گیاهی و جاذبه‌های گردشگری بسیار با اهمیت هستند.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین اقدام پس از ثبت یک اثر، حفاظت و نگهداری آن است و از آنجایی که این آثار شاخص، میراث گرانبهای استان هستند باید همه نهادها و مردم در راستای تحقق این امر مهم بکوشند.

شریعتی‌منش تصریح کرد: در سال ۹۸ با ثبت هشت اثر در فهرست میراث ناملموس و معرفی یک اثر میراث زنده بشری، تعداد آثار ثبت شده استان در فهرست آثار معنوی کشور (ناملموس) نیز به ۶۹ عدد رسید.

وی افزود: در سال گذشته ۳۳ اثر غیر منقول و چهار اثر منقول استان نیز در در فهرست میراث ملی ثبت شد و هم‌اکنون تعداد آثار ثبتی خراسان جنوبی در فهرست میراث ملی ۹۲۳ اثر است.

معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: ۵۰ حریم آثار تاریخی استان نیز در سال گذشته به ثبت رسیده است.

کد خبر 504038

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha