مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۰ نفر

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس اعلام کرد که زمینه برای تحویل داروی بیماران مبتلا به امراض مزمن در محل سکونت آنان فراهم‌ شده است.

دارو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، اکبر امیری گفت: با توجه به شرایط شیوع کروناویروس و باهدف کاهش حداکثری تردد شهروندان، اقدامی در راستای تأمین داروی موردنیاز شهروندان مبتلابه بیماری‌های مزمن نظیر دیابت، اعصاب و روان و قلبی و عروقی و... انجام‌شده است.

او افزود: در این راستا، طی تفاهم‌نامه‌ای که با اداره کل پست استان فارس منعقد شد، این امکان را فراهم کرده‌ایم که داروهای موردنیاز این دسته از بیماران، به شکل ماهیانه تأمین و در محل سکونت این افراد به آنان تحویل داده شود.

امیری با یادآوری اینکه یکی از گروه‌های پرخطر در ابتلا به کوید ۱۹، بیماران مبتلابه امراض مزمن تشکیل می‌دهند، بیان کرد: در این طرح که تبسم نام‌گرفته، داروی بیماران مزمن مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی به شکل رایگان و به میزان مصرف یک ماه بیمار تأمین و توزیع می‌شود.

او اضافه کرد: پزشک مرکز درمانی بر اساس اطلاعات بیماران مزمن با آن‌ها تماس گرفته و پس از اطمینان از وضعیت بیماری و اینکه نیاز به معاینه حضوری ندارد دستور تجویز دارو را صادر می‌کند.

امیری خاطرنشان کرد: داروهای بیماران با درج میزان و نحوه مصرف و تصویر دستورات پزشک توسط پست به بیماران تحویل داده خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: هزینه توزیع آن ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که توسط پست از بیماران دریافت می‌شود، این امکان برای تمام شهرستان‌های استان فارس وجود دارد و این مبلغ در هیچ نقطه‌ای از فارس، بیشتر نخواهد شد.

امیری یادآور شد: چنانچه بیماران مبتلابه بیماری‌های مزمن تمایل به حضور در مراکز درمانی و دریافت خدمات معاینه و دریافت دارو در محل این مراکز را داشته باشند، ارسال دارو برای آنان انجام نمی‌شود.

کد خبر 503865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha