وزیر اقتصاد دولت‌ احمدی‌نژاد از نحوه مدیریت کرونا توسط دولت حسن روحانی انتقاد کرد.

شمس الدين حسيني

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید شمس‌الدین حسینی با بیان این مطلب افزود: در تحلیل و ارزیابی سیاست‌گذاری اقتصادی باید دقت و سرعت عمل در اتخاذ سیاست‌ها را مدنظر قرار داد. مهم‌ترین نقطه ضعف در سیاست‌گذاری اقتصادی در این شرایط، مساله وقفه در تشخیص است.

وی افزود: در واقع وقتی اتفاقی می‌افتد باید سریعا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کرد، اگر این جمع‌آوری اطلاعات با وقفه صورت بگیرد، تشخیص و اتخاذ راه‌حل هم با وقفه خواهد بود. در اتخاذ سیاست‌گذاری‌های اقتصادی در مجموع ۴ وقفه یعنی وقفه تشخیص، وقفه تصمیم‌گیری، وقفه اجرا و وقفه اثرگذاری مطرح است.

وزیر احمدی نژاد گفت: متأسفانه در سیاست‌گذاری‌های اقتصادی برای کاهش پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا شاهد وقفه تشخیص، وقفه تصمیم‌گیری، وقفه اجرا و وقفه اثرگذاری هستیم. به همین دلیل است که می‌توانیم بگوییم تاکنون اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در وهله اول، این بحران توسط دولت جدی گرفته نشد، در وهله دوم هم ستاد فراگیری برای مقابله با این بیماری و بررسی تبعات اقتصادی آن شکل نگرفت. این پدیده‌ای است که در نگاه اول مخل سلامتی و جان مردم است ولی اگر دقیق‌تر بررسی کنید، مخل اقتصاد، نان و مال مردم هم است. در گام‌های اول، وزارت بهداشت برای حفظ جان مردم اقدامات خوبی انجام داد اما تبعات اقتصادی شیوع این بیماری جدی گرفته نشد. درحال حاضر هم با مشکل وقفه‌های چهارگانه مواجه هستیم، باید سریعا به این وقفه‌ها پایان داده شود و به تبعات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا به صورت فراگیر و موثر پرداخته شود.

کد خبر 503800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • باران IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    جناب حسینی در دوره تصدی جنابعالی شاهد انچنان سرعت چشم گیر تشخیص مسائل اقتصادی بودیم که الان نمایان شده است
  • احمد IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
    0 0
    آقای احمدی نژاد رییس جمهور شما چه گلی به سر مردم زد هر چه میکشیم از سیاست های دولت شما ست اختلاس را یاد مدیران دادید بیشتر از پنجاه نفرتان هم یا زندان هستند ویا فرار کردند