سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران از صادرکنندگان بخش خصوصی درخواست کرد به جای ایجاد دفتر تجاری در دوبی، در قشم دفتر بزنند

به گزارش خبرنگار ما، دوازدهمین نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران دیروز برگزار شد که مهدی غضنفری رئیس مرکز توسعه تجارت در این نشست، اظهار داشت: تعداد زیادی از صادرکنندگان ایرانی برای پیگیری روابط تجاری خود اقدام به ایجاد دفتر در امارات متحده عربی می‌کنند که برای تسهیل فعالیت این فعالان اقتصادی شرایط لازم را برای ایجاد دفاتر تجاری تجار در قشم فراهم کرده‌ایم و از آنان می‌خواهیم در قشم دفاتر تجاری خود را ایجاد کنند.

وی  اضافه کرد: بخش خصوصی باید همگام و همراه با دولت برای حل مشکلات صادرات و واردات تلاش کند. وی با ابراز خشنودی از توجه اتاق بازرگانی به حل معضلات صادراتی کشور، افزود: در بحث صادرات به عراق، صادرکنندگان باید به کیفیت کالاهای صادراتی و عمل به تعهدات خود توجه کنند.

غضنفری گفت: برای ترسیم آینده صادراتی روشن و مناسب به عراق باید با ایجاد کنسرسیوم‌ها و شرکت‌های بزرگ صادراتی برای صادرات به این کشور اقدام کرد.

یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز در این نشست درباره مسائل و مشکلات اقتصادی روز کشور از جمله تورم، افزایش قیمت غلات به سبب خشکسالی در کشورهای مختلف، نرخ سود بانکی و تاثیر آن بر افزایش تورم و هدفمند کردن یارانه‌ها به سخنرانی پرداخت.

کد خبر 50375

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز