سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹
۰ نفر

یک دامپزشک حیات وحش ضمن اشاره به اینکه در فصل بهار نوزادان حیات وحش متولد می‌شوند توصیه کرد که از لمس و جابه‌جایی نوزادان آن‌ها خودداری شود چرا که با این کار می‌توانیم به زندگی طبیعی آن‌ها پایان دهیم.

حیات وحش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایمان معماریان با اشاره به اینکه گروهی از جانوران تولید مثل فصلی دارند و نوزادان بیشتر آن‌ها نیز در فصل بهار متولد می‌شود، تاکید کرد:  حیوانات به ویژه ماده‌ها در این فصل به دلیل نگهداری از نوزادان خود ممکن است پرخاشگری زیادی داشته باشند بنابر این به قلمرو آن‌ها نزدیک نشوید.

  • بازار داغ شکار نوزادان حیوانات در فصل بهار

معماریان در ادامه ضمن اشاره به بازار داغ شکار نوزادان حیوانات در فصل بهار تصریح کرد: در این بازه زمانی شکار جوجه‌ها، توله‌ها و بره‌ها ضمن آسیب رساندن و بر هم زدن چرخه طبیعت می‌تواند سبب انتقال بیماری به شکارچیان یا گونه‌های مختلف جانوری شود.

این دامپزشک حیات وحش در ادامه گفت: برای جلوگیری از این اتفاق باید قانونی وجود داشته باشد تا بر اساس آن مشخص شود که چه حیواناتی نباید به عنوان حیوان خانگی نگهداری شوند. در این صورت می‌توان با متخلفان برخورد قاطعی کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت کنترل مراکز و بازارهای عرضه و فروش حیوانات تصریح کرد: متاسفانه در سایه نبود نظارت‌ها و ناآگاهی متقاضیان از بیماری‌های حیات وحش، برخی گونه‌ها به عنوان حیوانات خانگی خرید و فروش می‌شوند.

وی درباره حیوانات خانگی و کروناویروس گفت: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، هیچ گزارشی مبنی بر اینکه حیوانات به ویژه حیوانات خانگی مانند سگ و گربه به بیماری کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و یا ناقل هستند، وجود ندارد اما درباره گزارش‌های موردی که از سگ‌ها و گربه‌ها در هنگ‌کنگ و بلژیک منتشر شده است باید گفت که این حیوانات فقط می‌توانند ناقل مکانیکی ویروس کرونا باشند یعنی ویروس همانطور که تا مدتی روی وسایل مختلف و لباس‌ها فعال باقی بماند می‌تواند روی بدن حیوانات خانگی نیز باقی بماند البته این بستگی به دما و رطوبت نیز دارد.

کد خبر 503525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha