سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۲
۰ نفر

مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ ساختار فنی دیفرانسیل عقب و یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی قدرتمند خواهد داشت.

مزدا ۶

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر گزارش‌های اخیر درست باشند، مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ ساختار فنی دیفرانسیل عقب و یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی قدرتمند خواهد داشت. احتمالا همه ما طراحی فعلی مزدا ۶ را دوست داریم، اما تصاویر رندر شده جدیدی که از مدل ۲۰۲۳ این خودرو منتشر شده است، نشان می‌دهند که همواره فرصت پیشرفت وجود دارد. با توجه به شباهت بالای نمای جانبی و درب‌های مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ این رندرها با مزدا ۶ مدل ۲۰۲۰، در می‌یابیم که خالق آن‌ها برای شروع کار از بروشور نسخه فعلی استفاده کرده است.

اما در این تصاویر رندر شده، دماغه مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ بر اساس گزارشات موجود درباره وجود یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی، بسیار بلندتر از نسخه فعلی طراحی شده است. این دماغه بلند علاوه بر امکان استفاده از پیشرانه مزدا MX-۵ اسپرت، باعث بهبود فرمان پذیری و نسبت وزن تقسیمی مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ خواهد شد. طرلحی نمای عقب نیز شباهت بسیاری به نسخه فعلی دارد، اما چندین تغییر کلیدی در آن مشاهده می‌شود؛ ارتفاع بیش‌تر اسپویلر عقب جدید که طراحی بسیار زیبایی دارد در کنار چراغ‌های عقب جذاب‌تر که شباهت‌هایی به نمونه طراحی شده برای مزدا MX-۳۰ دارند، از جمله این تغییرات کلیدی هستند.

با توجه به آنکه زمان نسبتا زیادی تا معرفی این خودرو باقی مانده است، دیگر مشخصات فنی آن نامعلوم است، اما می‌توانیم انتظار وجود نسخه‌های تنفس طبیعی و توربوی پیشرفته‌تر از پیشرانه ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر Skyactiv-G را در کنار یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک داشته باشیم. به علاوه مسلما شاهد حضور یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی که به فناوری کمپرس Skyactiv-X مجهز است نیز خواهیم بود؛ همچنین وجود نسخه‌های هیبریدی مختلف مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ نیز کاملا محتمل است.

فارغ از بحث طراحی ظاهری و مشخصات فنی، مزدا ۶ به یک به‌روزرسانی جدی در فناوری‌های داخل کابین نیز احتیاج دارد. گفتنی است که با توجه به سرمایه‌گذاری مزدا بر روی پلتفرم‌ها و پیشرانه‌های جدید، باید منتظر تاثیرات قیمتی متناسب نیز باشیم. انتظار می‌رود مزدا ۶ مدل ۲۰۲۳ در اواخر سال ۲۰۲۲ رسما معرفی شود.

کد خبر 503371

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha