استاندار مازندران با بیان اینکه من تنها مدیر استانی بودم که مبتلا به کرونا نشدم، گفت: تعداد زیادی از مسئولان ما کرونایی شدند که نشان می‌دهد مسئولان استان در بطن جامعه بودند.

كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ویروس کرونا با سرعت بالایی از اسفند امسال در استان مازندران شایع شده بود به‌طوری‌که روز به روز بر تعداد مبتلایان افزوده شد و این استان به وضعیت قرمز درآمد.

در این مدت مسئولان از ابتلا به این ویروس مستثنا نبودند و باتوجه به حضورشان طبیعی است که موارد ابتلایشان نیز بیشتر بود.

استاندار مازندران در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: تعداد زیادی از مسئولان ما کرونایی شدند که نشان می‌دهد مسئولان استان در بطن جامعه بودند.

مجید حسین‌زادگان با بیان اینکه تنها کسی بود که نگرفت فکر کنم من بود، افزود: طی این مدت حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مهدی رازجویان معاون عمرانی، اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر، زارع مدیرکل ارشاد و سایر جز مدیرانی بودند که تست در آنها مثبت بود و حتی رئیس سازمان بازرسی نیز مبتلا شد.

وی اضافه کرد: دلیل  ابتلای مدیران این بوده که اجرایی و درحال کار بودند و با مردم ارتباط داشتند و تنها کسی بود که نگرفت من نبودم و باید ببینیم چگونه خواهد شد و تست انجام شود که چه کسانی مبتلا شدند.

  • مازندران خطرپذیرترین استان کشور به لحاظ شیوع کرونا | سفرها مشکلات را پیچیده‌تر می‌کنند

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه طبق بررسی‌ها مازندران در معرض خطرپذیرترین استان است، گفت: در مسیر ورود به استان در جاده هراز شاهد شلوغی و ترافیک در این محور بودیم، با این روند طی چند روز آینده تعداد بیماران سرپایی، بعدها بستری و بعدها مرگ و میر افزایش می‌یابد. 

وی با بیان اینکه استان مازندران نسبت به اوج بیماری که در اسفند ماه داشت الان به وضعیت خوبی رسیده است، افزود: اوایل تعداد بیماران زیاد بود که نگران بودیم به شدت استان‌های قم و گیلان برسد ولی به‌خوبی کنترل شد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: درست است تعداد بیماران به میزان قابل توجهی چه در بخش بستری و سرپایی کاهش قابل توجه پیدا کرده ولی همین‌طور که بیماری در یک کشور و یک بیمار شروع شد باتوجه به سرعت انتشار تا زمانی که یک بیمار وجود دارد این بیماری در کمین است کاهش بیماری به زیر یک درصد به معنای این نیست که بیماری از بین رفته و تا زمانی‌که بیماری در دورترین کشور وجود داشته باشد دوباره امکان ابتلا وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه ویروس کرونا در کشور ما دارد می‌چرخد، اضافه کرد: تا زمانی‌که دارو و واکسن موثر و در دسترس و مورد استطاعت اقتصادی در زندگی و دست و پنجه نرم کردن با کرونا باید عادت کنیم.

کد خبر 503318

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha