انتشار فیلمی جنجالی از یک امام جمعه در نهایت کار را به استعفا دادن او کشاند.

حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی، امام جمعه ایرانشهر

به گزارش همشهری آنلاین، کلیپی از حجت‌الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر در حالی که داخل خودرو نشسته بود و به کارگران اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی می‌داد، در فضای مجازی منتشر شد که با واکنش‌هایی روبرو شد و موجب ایجاد هجمه علیه ائمه جمعه و روحانیت شد.

انتشار این فیلم در فضای مجازی جنجالی را برپا کرد و حتی برخی نیز خواستار برکناری این امام جمعه از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه شدند.

پس از این واکنش‌ها، حجت‌الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی امام جمعه ایرانشهر با ارسال نامه‌ای به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، استعفای خود را اعلام کرد که این موضوع مورد موافقت این شورا قرار گرفت.

حجت‌الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی در این زمینه به تسنیم گفت: فشار روانی که به دلیل مسئله پخش شدن کلیپ کمک نقدی بنده به کارگران سبب شد مجبور به استعفا شوم.

امام جمعه مستعفی ایرانشهر ادامه داد: من راضی به پخش شدن این کلیپ نبودم اما اتفاقی است که افتاده و متاسفانه برداشت‌های بدی از آن شده که مجبور به استعفا شدم و مسئولان نیز با آن موافقت کرده اند.

  • فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی با عنوان "کمک امام جمعه ایرانشهر سیستان‌وبلوچستان به کارگران بیکار را در این ویدئو ببینید:

حجت الاسلام سیدشجاع الدین ابطحی بعد از استعفا گفت: فیلمی که در فضای مجازی از بنده پخش شد بدون اجازه و هماهنگی و رضایت من بود. به محض آنکه باخبر شدم به آقایان گفتم حذف کنید، حرام است، حق الناس است و راضی نیستم ولی به هر حال فضای مجازی است.

وی ادامه داد: هدف ما این بود که کارگرانی که تا آن وقت روز کاری گیرشان نیامده بود، وجه مختصری تقدیمشان کردیم که دست خالی به منزل نروند. 

ابطحی می گوید: اینکه از ماشین بیرون نیامدم بخاطر این بود که جلب توجه نشود و افرادی که آنجا بودند دور ماشین جمع نشوند والا انتشار این فیلم نه خداپسندانه بود، نه عقل پسند است نه با عزت و کرامت این عزیزان مناسب است. اگر باعث تکدر شدم عذرخواهی می کنم.

ویدئوی اظهارات این امام جمعه مستعفی را در زیر ببینید:

کد خبر 503267

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    5 9
    همین که اینقدر شجاعت داره که معذرت خواهی کنه از نظر من کار بزرگیه، چیزی که امروزه قابل مشاهده نیست، دمش گرم
    • علی IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      6 0
      چه فیلمبرداری میشد چه نمیشد عمل آقای امام جمعه طاغوتی بوده است و نشانگر کبر و غرور ، مشخص است شخص فیلمبردار از آشنایان شخص امام جمعه می باشد حال که موجب رسوایی شده اظهار بی اطلاعی میکنند. این معذرت خواهی هزار بار بدتر از اصل عمل است.
  • طاها IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    3 13
    حاجی اقااصل کاردرست بود ه ولی میشود جوردیگر اقدام کردروحانیون کمی مواظب باشن
    • علی IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      1 1
      بنظر من نظر ایشان خیر بوده و کارشان بنظر کسانی هم که این کمک را دریافت نموده اند بد نبوده خدا اخیرشان بدهد همین که از دستشان آمده انجام داده اند شما هم بکن اگر می توانی
  • مجتبی IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 2
    دمش گرم ما که ارادتمون بیشتر شد
  • کاوه IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    3 1
    اعتراف به اشتباه صورت گرفته و عذرخواهی این روحانی شایسته تقدیر است و همچنین استعفای ایشان، ان شا الله الگویی شود برای آقایان مسئول که هر روز با اشتباهات متعدد با سرنوشت این مردم بازی می‌کنند و وقیحانه ادامه می دهند.
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 1
    اقاحاجی گناهش این بوده که چندتاکارگربدبخت که تواین بیماری بخاطرنون زن وبچه اومده بیرون وکسی هم سرکارش نبرده دوریال کمکشون کرده که شرمنده خانواده نشن گناه کرده این مرد بزرگه قصدش جزسواب نبوده انصاف نیست .خداقوت مرد کارت درسته
  • جواد IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    خدا خیر بده نیت درست بوده ولی خواستن خرابش کنن
    • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      2 0
      ثواب برادر نه سواب
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
      0 0
      کمک ده هزارتومان و پنجاه هزار تومان ... اون هم در این روزگاری که با حقوق ماهی سه میلیون تومان حتی در شهرستان‎ها هم نمیشه راحت زندگی کرد، گرهی از کار کسی باز نمی‎کنه... چه خوب می‎شد اگر کل این مبلغ رو به گونۀ دیگری برای انجام کار خیری که فوایدش به همه برسه هزینه می‎کردند. البته چند وقت پیش هم یک فیلم در شبکه‎های مجازی پخش شد از کمک مسئولین به افراد نیازمند در یکی از شهرستان‎های جنوبی، ده نفر پشت یک کیسۀ برنج وایستاده بودن و وقتی یک نفر کیسۀ برنج رو می‎داد به اون فرد نیازمند، ده نفر دیگه هم همراهی می‎کردن و کلی دوربین هم فیلم و عکس می‎گرفت... که چی بشه؟ مگر نه اینکه در اسلام آمده حرمت و کرامت انسان‎ها تحت هر شرایطی باید حفظ بشه.
  • رامین فر IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 1
    بعضی از روحانیون محترم آنقدر تو جامعه خراب کاری کرده اند که وقتی یه خدا خیر داده ای کارخداپسندی می کندزیر سوال و ذره بین رفته
  • سعید IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    3 1
    در تنگنای حیرتم از نخوت رقیب _ یا رب مباد آن که گدا معتبر شود
  • بابي NL ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    4 0
    حاجي نمي خواستي جلب توجه بشه؟!
  • علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    1 0
    این وضعیت حقارت ملت ایران را بیشتر مشخص میکند.
  • یگانه IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    اگه قصدش خودنمایی نبود.. پس چی بوده... خودش داره میبینه.. راننده جفتش داره فیلم میگیره.. میتونست بهش بگه فیلم نگیره.. درثانی اصلا ی جوری با کارگرا حرف می‌زد و اونها رو دور میکرد.. انگار ی بیماری واگیردار دارند.... اصلا از کارش و لحن حرف زدنش با کارگرا خوشم نیومد... و همه ی اینکارها ریا هستش... وسلام
  • BG ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    ايشان كار اشتباهي نكردند يك عده خيلي شلوغش كردند
  • ناشناس IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 0
    کارشون خیر بوده واز نظر من کاش بقیه هم درس بگیرن از ایشون