مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
۰ نفر

فرماندار سمنان گفت: بیش از ۲۰ خانه تاریخی و باغ‌راه توسط شهرداری سمنان در حال مرمت و بازآفرینی است.

خانه تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعباس دانایی در شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: با هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در سال ۹۸ در شهرستان سمنان و از جمله در قالب طرح آمایش سرزمین انجام شد سه اولویت مهم در مرکز استان و در قالب طرح مشاور توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ شد که  گردشگری یکی از مهم‌ترین این اولویت‌ها بود.

وی افزود: دستگاه‌ها و نهادها، طرح‌های مختلفی برای آینده شهرستان سمنان شروع کردند و شهرداری سمنان یکی از نهادهایی است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی را متناسب با بافت تاریخی و محدوده‌های بافت باغی شهر شروع کرده است.

دانایی ادامه داد: وجود ۳۵۰ هکتار بافت تاریخی در شهر سمنان و اجرایی شدن طرح‌های بازآفرینی در رونق گردشگری داخلی و خارجی موثر است و از موضوعات بسیار مهم، اجرای پروژه پیاده راهسازی خیابان امام (ره) است که در فاز اول شهرداری به جداره سازی در این منطقه قدیمی اقدام کرده و در آینده‌ای نزدیک پروژه راهسازی این مسیر هم آغاز خواهد شد.

فرماندار سمنان با تاکید بر لزوم حفظ باغ‌های شهر سمنان خاطرنشان کرد: از جمله کارهای خوب شهرداری سمنان بازآفرینی و توسعه باغ راه‌های شهر است. از گذشته سمنان را به عنوان شهری در باغ می‌شناختیم که هر ساله گردشگران زیادی را نیز جذب خود می‌کردند.

دانایی گفت: در شهر سمنان بیش از ۳۵۰ خانه تاریخی شناخته شده وجود دارد و اقدام شهرداری در مرمت بیش از ۱۵ خانه تاریخی و تعدادی از باغ‌راه‌ها، در تامین زیرساخت‌های گردشگری شهر بسیار موثر است.

فرماندار سمنان ضمن تقدیر از حمایت های استاندار و شورای اسلامی شهر، رویکرد خلاقانه شهرداری به خانه‌های تاریخی و باغ راه‌ها را در رونق گردشگری این شهر موثر دانست.

کد خبر 503159

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha