یک نماینده مجلس گفت: بنیاد مستضعفان مانند شستا وارد بورس شود تا سرمایه‌ای برای رفع مشکلات برای دولت به دست بیاید.

پروانه سلحشوري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، پروانه سلحشوری درباره این‌که برخی نهادها و افراد باید در این دوران که بیماری کرونا شیوع پیدا کرده است بدون منت به کمک دولت و مردم بیایند، گفت: نهادهای غیردولتی وجود دارند که زیرمجموعه دولت نیستند که در موردشان شائبه‌های فراوانی وجود دارد و سوالات جدی در ذهن مردم درباره‌شان شکل گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد باید پس از ۴۰ سال از انقلاب همان‌طور که شستا و شرکت‌های زیر مجموعه‌اش در بازار بورس عرضه شدند بنیاد مستضعفان هم به عنوان سهام‌دار اصلی وارد بورس شود تا سرمایه‌ای برای رفع مشکلات برای دولت به دست بیاید.

وی با بیان این‌که الان باید مشخص شود که نهادهایی مانند بنیاد مستضعفان که اسمشان برای مستضعفان است کاری برای این قشر انجام می‌دهند یا خیر، گفت: علاوه بر مشکلات از طرف دیگر سیاست‌های اقتصادی ما در حوزه روابط بین‌الملل به گونه‌ای شده است که روابط عادی و نرمال با دنیا نداریم؛ پس در این شرایط سخت چنین نهادهایی باید کمک کنند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قطعا برخی از نهادها خودشان وارد نمی‌شوند و باید از آنها خواسته شود که به دور از حرکت‌های پوپولیستی برای کمک به مردم وارد میدان شوند.

وی ادامه داد: چند روز پیش عکسی دیدم که چند مسئول با یک گونی برنج به درخانه یک زن سرپرست خانوار رفتند! با خودم فکر می‌کردم خدایا آموزه‌های امام علی (علیه السلام) کجا و کاری که ما انجام می‌دهیم کجا!

سلحشوری با بیان این‌که واقعا از دین یک پوسته بیشتر نمانده است چراکه ما امروز آموزه‌های دینی را به کار نمی‌بریم، اظهار داشت: بر حاکمان این امر واجب است در شرایط فعلی از هر آنچه در بیت‌المال دارند برای مردم هزینه کنند، البته باید بگویم بیت‌المال فقط خزانه نیست بلکه شرکت‌هایی هستند که هیچ کسی به آن‌ها دسترسی ندارد و اتفاقا درآمدهای کلان دارند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم آقای نقویان یک بار در مصاحبه‌ای گفتند ۶۰ درصد بودجه کشور در دست این‌هاست اگر واقعا اینطور است باید در گذشته برای‌شان تصمیم‌گیری می‌کردیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرصت مناسبی است که درباره چنین نهادهایی تصمیم‌گیری کنیم و در بازار بورس عرضه شوند تا سهم و حق ملت از این طریق به آن‌ها داده شود.

وی درباره این‌که بعضی از رفتارهای امروز برخی از افراد رنگ و بوی تبلیغات برای انتخابات آینده را دارد، گفت: اگر افرادی که امروز به اصطلاح کمک می‌کنند برای انتخابات این کار را انجام می‌دهند باید این امر ادله‌ای باشد برای رد صلاحیت‌شان. کسانی که کار پوپولیستی انجام می‌دهند در واقع کرامت انسانی را زیر پا می‌گذارند. نباید از گرفتاری مردم استفاده کنیم و برای نیت‌های خودمان دست‌ به کارهایی بزنیم .

کد خبر 503135

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha