شهرداری تهران در میان یکصدهزار دانش آموز بی بضاعت در سه مقطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه البسه، لوازم التحریر و سایر نیازمندیهای ضروری توزیع کرد.

با شکل گیری ستاد مهر رمضان در سطح ۲۲ منطقه شهر تهران و تشکیل ۱۳۵ جلسه در عرض یکماه هماهنگی های لازم به منظور اجرای هرچه بهتر و سریعتر این طرح جهادی انجام شد، به طوری که در سطح ۳۶۶۶ مدرسه دولتی شهر تهران و در ۹ محور نظیر رنگ آمیزی دیوارها، رفع نواقص سرویسهای بهداشتی و آبخوری و نیز صندلی کلاسها، ایزوگام پشت بام مدارس، روکش آسفالت محوطه مدارس، خط کشی و نصب علایم راهنمایی و رانندگی، تهیه گل و گلدان و کاشت درختچه توسط نیروهای ستادی طرح جهادی مهر رمضان به اجرا درآمد.

فرهاد یعقوبی معاون امور مناطق شهردار تهران گفت: برای نخستین بار موفق شدیم طی یک عملیات سازماندهی شده و هماهنگ علاوه بر معاونتهای حمل ونقل و ترافیک، اجتماعی و فرهنگی، خدمات شهری و فنی عمرانی شهرداری تهران از مشارکت جدی آموزش و پرورش، ستاد مرکزی رسیدگی به امور مساجد، بسیج، انجمن اولیاء و مربیان، شورایاران و معمتدین محل و کمیته امداد امام خمینی(ره) در اجرای بهینه این طرح جهادی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پس از اعلام نیاز کتبی از سوی آموزش و پرورش و انجام یکسری کارهای مطالعاتی و برنامه ریزی مبنی بر این که کدام مدرسه نیازمند چه نوع خدمات و اقداماتی است عوامل اجرایی ستاد مهر رمضان مستقر در ۲۲ منطقه شهر تهران را مامور به اجرای طرح جهادی به صورت منطقه به منطقه و برآوردن نیازهای شناسایی شده کردیم.

وی در توضیح اقدامات صورت گرفته گفت: رنگ آمیزی سطوح داخلی و بیرونی ۱۴۶۸ مدرسه، رفع نواقص سرویسهای بهداشتی ۴۲۵ مدرسه، رفع نقص آبخوری ۳۰۵ مدرسه، ایزوگام پشت بام ۱۷۲ مدرسه، روکش آسفالت محوطه ۴۶۵ مدرسه، نصب علایم راهنمایی و رانندگی و خط کشی ۱۱۶۷ مدرسه، نصب سرعت گیر جلوی در ۲۴۹۷ مدرسه، رفع نقص روشنایی سرویس بهداشتی و میز و صندلی ۶۳۰ مدرسه از جمله این اقدامات است.
وی گفت: شهرداری تهران امسال به منظور اجرای طرح جهادی مدارس ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

یعقوبی افزود: شهرداری همچنین در نظر دارد به زودی با اختصاص ۲۱ میلیارد ریال دیگر نسبت به تامین وسایل کمک آموزشی، ورزشی و کتابخانه مدارس با درنظر گرفتن اعلام نیازهای صورت گرفته از سوی مدارس دولتی اقدام نماید.وی در بخش دیگری از سخنان خود خبر داد: شهرداری با مشارکت خیرین ۱۲۶ مسجد خواهد ساخت.

یعقوبی از جمله اقدامات شهرداری در قالب طرح جهادی مهر رمضان را ایزوگام، نقاشی، غبارروبی، شستشوی فرش و تکمیل کتابخانه مساجد دانست و اظهار داشت: در طول ماه مبارک رمضان و با هدف توسعه فرهنگ افطاری در سطح شهرداری تهران در سطح ۳۷۱ محله و ۳۷۱ مسجد هر شب در میان ۱۵۰ نفر روزه دار مستمند افطاری توزیع خواهد کرد به طوری که پیش بینی می شود تا پایان ماه مبارک دستکم ۵۵ هزار روزه دار تحت پوشش طرح افطاری شهرداری قرار گیرند.

کد خبر 5031

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز