دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: به رغم شرایط کرونایی ذخایر خونی در استان اردبیل قابل قبول است.

اهدای خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شراره دژکام، مدیر کل انتقال خون استان اردبیل در بازدید از پایگاه‌های انتقال خون در استان اظهار کرد: از زمان شروع کرونا و با همکاری خوب همشهریان ۴ هزار و ۵۳۲ واحد خون از سوی مردم اهدا شده است.  

وی بیان کرد: در این مدت ذخیره خون استان به مرز هشدار نرسیده و افراد خیر و اهداکنندگان مستمر خون مساعدت لازم را انجام دادند تا بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن در مضیقه نباشند.  

مدیرکل انتقال خون اردبیل افزود: علاوه بر تامین نیازهای مراکز درمانی هزار و ۵۰۰ واحد خون نیز از استان به سایر استان‌ها ارسال کردیم تا کمکی به تامین خون مورد نیاز و ذخایر خونی سایر استان‌ها کرده باشیم.  

دژکام تصریح کرد: نیاز مراکز درمانی را به صورت روزانه تامین می‌کنیم.  

وی بیان کرد: در آستانه ماه رمضان و احتمال کاهش مراجعین برای اهدای خون امیدواریم خیرین و اهداکنندگان عادت اهدای خون را فراموش نکنند و در این ایام نیز یاریگر ما باشند.  

مدیر کل انتقال خون اردبیل گفت: برای حفظ سلامت اهداکنندگان خون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع اهداکنندگان در پایگاه‌ها هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت انتقال خون و به شکل الکترونیکی نوبت‌گیری کرده و در فرصت تعیین شده با مراجعه به پایگاه‌ها خون خود را اهدا کنند.  

دژکام با قدردانی از گروه‌های مختلف مردمی به ویژه خیرین و اعضای هیات امنای مساجد و گروه‌های دینی و مذهبی در مراجعه به پایگاه‌ها برای اهدای خون اضافه کرد: در روزهای گذشته و در یک پویش مردمی اعضای هیات‌النور اردبیل با مراجعه روزانه ۱۵ نفر در مدت یک هفته یاریگر ما در تامین خون و فرآورده‌های آن بودند.  

وی اظهار کرد: با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی تلاش می‌کنیم کمک‌کار اهداکنندگان خون باشیم تا باکیفیت‌ترین خون به دست بیماران و نیازمندان برسد.  

کد خبر 503003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha