یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به چین هشدار داد اگر این کشور از شیوع ویروس کرونا مطلع بوده و آن را اعلام نکرده است، باید خود را آماده مواجهه با عواقب «مسئولیت عمدی» این همه‌گیری کند.

ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین‏ ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: ترامپ روز شنبه در جلسه گزارش‌دهی روزانه کاخ سفید با تکرار انتقادها از پکن به دلیل نحوه کنترل ویروس کرونا از سوی این کشور گفت: این ویروس می‌توانست در چین متوقف شود، اما نشد و جهان اکنون به دلیل شیوع ویروس گرفتار شده است.

این تازه‌ترین جنگ لفظی دو اقتصاد بزرگ جهان است که افزایش فشارها در روابط دو کشور را به ویژه در شرایطی نشان می‌دهد که به گفته کارشناسان به سطح بالایی از همکاری برای مقابله با بحران کرونا نیاز هست.

ترامپ در ادامه افزود: اگر این اشتباه بوده که کاری نمی‌توان کرد و اشتباه بوده است اما اگر چین عامدانه مسئول شیوع این ویروس بوده مطمئنا بدون عواقب نخواهد بود.

وی از تشریح اینکه آمریکا در واکنش به چین چه اقداماتی به کار خواهد بست، خودداری کرد.

ترامپ و مشاوران ارشد او پیش از این چین را متهم کرده‌اند که در زمان شیوع ویروس کرونا در شهر ووهان شفاف عمل نکرده است. ترامپ به بهانه «چین‌محور بودن» سازمان جهانی بهداشت، کمک آمریکا به این سازمان را قطع کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، تفاوت فاحشی بین اشتباه چین و اقدام عامدانه این کشور در شیوع ویروس کرونا وجود دارد.

آمریکا تاکنون بالاترین شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا را دارد و طبق آخرین آمار ۳۹,۰۱۵ نفر تاکنون به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

کد خبر 502781

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha