یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
۰ نفر

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: پس از برگزاری آزمون عملی و معاینات پزشکی حدود ۹۷ آتش‌نشان در آزمون استخدامی پذیرفته شدند و در حال طی کردن مراحل گزینش هستند.

اتشنشانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدعلی طاهری، سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای احداث تأسیسات شهری، پیگیری امور رفاهی در شهرها، احصای مشکلات شهری، آموزش شهرداران و شوراها، مسائل اداری و استخدامی در شهرداری‌ها و... از جمله وظایف این دفتر است.  

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای ارتقای مدیریت شهری، شفاف‌سازی عملکرد و قانون‌مداری مسئولان شهری، مسائل مربوط به استخدام و امور اداری و رسیدگی به پرونده‌های شغلی تاکنون ۴۰۰ پرونده تشکیل شده است.  

وی در خصوص برگزاری آزمون علمی و عملی برای جذب آتش‌نشان در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: حدود ۳۰۰ نفر در این آزمون در مرحله علمی پذیرش شدند، پس از برگزاری آزمون عملی و معاینات پزشکی حدود ۹۷ آتش‌نشان در این آزمون استخدامی پذیرفته شده و در حال طی کردن مراحل گزینش هستند.  

طاهری خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ با پیگیری‌های انجام شده نزدیک به ۲۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرد، حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز از محل جرایم رانندگی به استان برای انجام امور شهری اختصاص یافت.  

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین حدود ۶۸۸ میلیارد ریال در سال ۹۸ از محل اعتبارات منابع داخلی برای امورات شهرداری‌های استان وصول شد، بیش از ۱۱ میلیارد تومان نیز در دو مرحله برای خرید قیر به شهرداری‌ها پرداخت شد.  

وی ادامه داد: حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق معوقه کارگران و پرسنل و ۳ میلیارد تومان نیز برای جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از کرونا به شهرداری‌ها در زیرساخت‌ها به شهرداری‌ها اختصاص یافت.  

طاهری عنوان کرد: ۳۱ دستگاه تنفسی، ۳ دستگاه خودروی آتش‌نشانی، ۳ دستگاه مینی‌بوس، ۷۶ دست لباس آتش‌نشانی، یک کمپرسی سنگین و ۵ کمپرسی سبک در بین شهرداری‌های استان توزیع شد.  

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: ۳ دستگاه آتش‌نشانی به شهرداری‌های جدیدالتأسیس سردشت، صمصامی و گوجان که بدون خودروی آتش‌نشانی بودند اختصاص یافت، همچنین ۳ دستگاه مینی‌بوس نیز در شهرستان فارسان و لردگان برای جابجایی دانش‌آموزان به‌عنوان سرویس مدرسه در نظر گرفته شد.  

وی گفت: هرساله شهرداری‌ها باید تا ۱۵ بهمن‌ها لایحه عوارضات را به تصویب شورای شهر و وزارت کشور برسانند و سپس به عموم مردم اطلاع‌رسانی کنند، اگر تا این تاریخ لایحه عوارضات به تصویب نرسد برای سال آتی نمی‌توانند عوارض را با نرخ جدید از مردم دریافت کنند بلکه باید به همان میزان قبل دریافت شود.  

طاهری عنوان کرد: ایجاد فضای سبز، احداث پارک‌های محله‌ای، ایجاد کمربند سبز در شهرها می‌توانند از ایجاد ریزگردها را جلوگیری کند.  

کد خبر 502670

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha