رئیس سازمان غذا و دارو با گلایه از جنجال های ایجاد شده در فضای مجازی درخصوص اثربخشی یک دارو، گفت که هیچ دارویی برای درمان کرونا وجود ندارد.

محمدرضا شانه ساز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط ویدئو کنفرانسی که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، گفت: پلاسمادرمانی روشی است که در دنیا مورد تایید قرار گرفته است و توصیه‌های لازم برای جلوگیری از انتقال آلودگی رعایت شده است و در کنار نظارتی که انجام می‌دهیم وظیفه خود می‌دانیم به سازمان انتقال خون کمک کنیم.

شانه ساز گفت: هیچ کشوری هنوز اثربخشی داروی فاویپیراویر بر درمان بیماری کرونا اثبات نشده است و در کشور ما به موازات آزمایش های بالینی فرایند تولید شروع شده و این دارو برای درمان آنفلوآنزا نز تولید می‌شود فرایند مطالعات بالینی مورد استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: اخباری در فضای مجازی منتشر شد که باعث ایجاد یک باور غلط شد ولی کمیته علمی وزارت بهداشت این اظهارات را تایید نمی‌کند و کار مطالعات بالینی بدون توجه به هیاهو درحال انجام است.

وی ادامه داد: هیچ دارو و واکسنی در دنیا برای درمان کرونا معرفی نشده است و برخی مباحث مطرح شده در فضای مجازی غیراخلاقی است.

کد خبر 502663

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha