یک دهه پس از درخشش خیره‌کننده با «وضعیت سفید»، هادی مقدم‌دوست و حمید نعمت‌الله دوباره به قاب کوچک بازمی‌گردند تا یک داستان عاشقانه حماسی را این بار با صدای جادویی ناصر طهماسب در «#سرباز» روایت کنند.

آرش مجيدي و هادي مقدم‌دوست در سرباز

به گزارش همشهری آنلاین، زوج رویایی نعمت‌الله و مقدم‌دوست فیلمنامه «وضعیت سفید» را [احتمالا] با نگاهی به دوران نوجوانی و جوانی خودشان نوشته بودند؛ پروژه‌ای که نعمت‌الله روی صندلی کارگردانی آن نشست و یکی از سریال‌های ماندگار دهه ۹۰ و تاریخ تلویزیون را در ۴۲ قسمت ساخت. این دو پیش و پس از این مجموعه هم در فیلم‌هایی چون «بی‌پولی»، «فریدون مهربان است»، «آرایش غلیظ»، «شعله‌ور» و... همکاری کرده بودند.

پس از آنکه مقدم‌دوست عزم کارگردانی کرد و پشت دوربین رفت، نوبت به رفیق دیرینه‌اش نعمت‌الله رسید تا این بار او در نوشتن فیلمنامه کمک کند. هر چند نویسنده کهنه‌کار و فیلمساز تازه‌کار نخستین تجربه سینمایی‌اش «سر به مهر» را بدون حضور نعمت‌الله ساخت اما وقتی پای تولید یک سریال ۵۰ قسمتی به میان آمد، دوست قدیمی وارد گود شد و در نوشتن فیلمنامه «#سرباز» بخشی از مسئولیت و کار را بر عهده گرفت.

نخ تسبیح بسیاری از این پروژه‌ها هم محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده جوان و البته پرکار است که در تمام این سال‌ها به ویژه در آثار تلویزیونی حمید و هادی را کنار هم نگه داشته است. «#سرباز» که می‌تواند برگ برنده شبکه سه در ماه رمضان باشد، از سریال‌های بزرگ و پرچالش سال‌های اخیر است و اگر همان نکته‌بینی و پشتکار «وضعیت سفید» در تولید آن به کار رفته باشد، بی‌تردید تماشاگران را ۵۰ شب پای تلویزیون می‌نشاند.

بر اساس آنچه از تیزرهای عاشقانه حماسی «#سرباز» در فاصله یک هفته تا فرارسیدن ماه مبارک رمضان پیداست، مخاطبان می‌توانند به دیدن یک سریال تماشایی امیدوار باشند. قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروی مسلح هم در تولید این پروژه با شبکه سه همکاری کرده و طبعا بخش‌هایی از آن در پادگان‌ها و مراکز نظامی می‌گذرد؛ فضایی که واقعیت آن پیش‌تر کمتر در سینما و تلویزیون دیده و روایت شده است.

ابتدا قرار بود شخصیت‌های سریال به مناطق زلزله‌زده سفر کنند و بخشی‌هایی از داستان در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زده‌ها روایت شود اما از آنجا که سال گذشته چند شهر و استان ایران درگیر سیل بودند، گروه تولید برای همدردی با مردم و به‌روز شدن قصه، صحنه‌های مربوط به مناطق زلزله‌زده را به مناطق سیل‌زده بردند و البته حالا که کرونا در دنیا فراگیر شده، شاید حتی جابه‌جا کردن زلزله با سیل هم اندکی قدیمی شده باشد.

در هر حال، مقدم‌دوست در نخستین تجربه سریال‌سازی خود سراغ پروژه‌ای بزرگ و پرهزینه و پردردسر رفته و با ده‌ها بازیگر اصلی در «#سرباز» کار کرده است. از شواهد چنین برمی‌آید که بار اصلی روایت بر دوش آرش مجیدی و الیکا عبدالرزاقی است و به تناسب داستان‌ها بازیگرانی چون پدرام شریفی، رویا تیموریان، کورش تهامی، نیما شعبان‌نژاد، سیاوش خیرابی، علی هاشمی، اسماعیل محرابی، گلوریا هاردی و... آنها را در به سرانجام رسیدن ماجراها همراهی می‌کنند.

کد خبر 502638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha