معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: مرحله سوم ساحل‌سازی حاشیه زاینده‌رود محدوده روستای چلوان شهرستان سامان اجرایی می‌شود.  

ساحل سازی زاینده رود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کوروش باباییان، معاون میراث ‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: این طرح در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری حاشیه زاینده‌رود اجرایی می‌شود.  

باباییان افزود: ساحل‌سازی حاشیه زاینده‌رود محدوده روستای چلوان شهرستان سامان به طول ۲ هزار متر اجرا خواهد شد و برای اجرای این طرح ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی اختصاص یافته است.  

وی افزود: با اجرای این طرح، کرانه راست رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان شهرستان سامان با همکاری دهیاری و شورای اسلامی این روستا ساحل‌سازی خواهد شد.  

معاون میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مرحله نخست این طرح به‌طول ۱۱۰ متر در سال ۱۳۹۷ و مرحله دوم آن به‌طول ۴۰۰ متر در سال گذشته اجرایی شد.  

باباییان گفت: بهره‌مندی گردشگران از ظرفیت‌های گردشگری و تقویت کمی و کیفی مکان‌های توریستی به ‌خصوص در حاشیه رودخانه‌ها از مهمترین اهداف اجرای طرح ساحل‌سازی رودخانه زاینده‌رود در محدوده روستای چلوان است.  

چلوان شهرستان سامان جزو روستاهای هدف گردشگری چهارمحال و بختیاری و در ۲۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده است.  

بخشی از رودخانه زاینده رود در چهارمحال و بختیاری به ویژه شهرستان سامان قرار دارد و در نهایت این رودخانه به تالاب گاوخونی می‌رسد.  

کد خبر 502189

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha