رئیس اداره بهزیستی میامی گفت: مالکان ۲۳ مهدکودک این شهرستان اجاره‌بهای خود را در روزهای تعطیلی به دلیل بیماری کرونا بخشیدند.

مهدکودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعیسی جلالی افزود: پویش مهربانی و همدلی با عنوان بخشش اجاره بهای مهدهای کودک‌ با توجه به تعطیلی طولانی مدت این مراکز ناشی از شیوع ویروس کوید ۱۹ توسط بهزیستی شهرستان راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر ساختمان مهدهای کودک میامی استیجاری است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی این مراکز از اول اسفند سال ۹۸ تاکنون به‌دلیل شیوع کرونا، پرداخت اجاره بها توسط مدیران این مهدها با مشکل جدی مواجه شده است.

جلالی ادامه داد: با تشویق و مشارکت مالکان به بخشش اجاره یک یا ۲ ماه ایام تعطیلی مهدها، حامی این مراکز شدند.

جلالی با بیان اینکه حدود ۶۵۰ کودک در مهدهای کودک میامی عضویت دارند، تصریح کرد: در راستای سلامت کودکان و پیشگیری از شیوع بیماری‌ کرونا، فعالیت مهدهای کودک شهرستان از ابتدای اسفند ۹۸ به صورت کامل متوقف شد.

وی افزود: رویکرد سازمان بهزیستی برحمایت از اقشار آسیب پذیرجامعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان میامی اظهار کرد: برنامه های مشاوره و آموزشی خانواده ها جزو اولویت های این اداره در طول سال با همکاری مردم و مسئولان است.

جلالی با اشاره به اینکه تامین رفاه و رسیدگی کامل به وضعیت معلولان نیازمند مشارکت مردم است، بیان کرد : تعامل دستگاه‌های اجرایی و خیران با بهزیستی می‌تواند زمینه خدمات موثری برای معلولان را فراهم آورد.

پرداخت کمک هزینه درمان، تحصیل، هزینه اندام مصنوعی، حق پرستاری ضایعه نخاعی، لوازم بهداشتی مصرفی، بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی، هزینه رفاهی، مناسب‌سازی فضای ‌شهری برای معلولان و کمک هزینه وسایل توانبخشی، از جمله خدمات بهزیستی محسوب می شود.

یکهزار مددجوی بهزیستی در میامی وجود دارد، ۵۷ معلول جسمی حرکتی، ۲۷۵ کم توان ذهنی، ۹۴ ناشنوا و کم‌شنوا، ۵۷ نفر دچار اختلال‌ بینایی، ۱۳ نفر دچار اختلال‌های شنوایی و گفتاری و ۵۴ معلول اعصاب و روان زیر پوشش بهزیستی میامی هستند.

شهرستان میامی با دوبخش کالپوش و مرکزی با جمعیتی حدود ۴۰ هزارنفر در شرق استان سمنان قرار دارد.

کد خبر 502152

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha