دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: امدادگران در محل آتشفشان مراپی در اندونزی به اجساد دو نفر داوطلبی که در یک پناهگاه زیرزمینی اورژانس به دام افتاده بودند دست یافتند.

به گزارش بی بی سی  این دو نفر در چهارشنبه گذشته به دنبال انفجار کوه و برای فرار از ابر سوزانی که پدید آمده‌بود به این محل زیرزمینی پناه گرفته بودند و خاکسترهای آتشفشانی روی آنها را پوشانده بود.

امدادگران در پنج ‌شنبه مجبور شدند کارشان رامتوقف کنند زیرا حرارت باعث ذوب‌شدن بیل‌‌ها و تایرهای بیل‌های مکانیکی می‌شد که می‌خواستند از  میان دو متر سنگریزه‌‌های آتشفشانی راهی به داخل پناهگاه باز کنند. به گفته مقامات محلی این دو نفر احتمالا به علت سوختگی‌های ناشی از حرارت  شدید فوت کرده‌اند.

 هزاران نفر از چند هفته قبل که مواد مذاب و خاکستر شروع به خروج از دهانه کوه کرد از منطقه تخلیه شده‌ا‌ند.آخرین فوران کوه در چهارشنبه گذشته یک روز پس از آن که مقامات محلی شدت وضعیت هشدار را کاهش دادند رخ داد و ابرهایی از گاز و خاکستر را به آسمان فرستاد.

کوه مراپی که معنی لغوی آن "کوه آتش" است در مرکز جزیره جاوه در اندونزی واقع شده و  در طول دویست سال گذشته گاه به گاه آتشفشانی کرده است، از جمله فوران آن در سال 1930 که باعث مرگ 1300 نفر شد.

کد خبر 502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز