مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از اهدای ۷۵ بسته لوازم حفاظتی بهداشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

بسته حفاظتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدباقر محمدی روز پنجشنبه ۲۸ فروردین اظهار داشت: بسته‌های اهدایی شامل هشت هزار و ۳۳ ثوب لباس‌های مراقبتی (موسوم به گان)، دستکش، کلاه، ماسک و مواد ضدعفونی بود که توسط یکی از خیران به هلال احمر کردستان اهدا شده بود.

وی افزود: با توجه به مسئولیت سنگین کادر درمانی و پزشکی و تلاش ویژه آنان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، جمعیت هلال احمر بسته‌های حفاظتی پزشکی را به دانشگاه علوم پزشکی هدیه کرد تا در سطح مراکز درمانی استان توزیع شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در حال توزیع بسته‌های غذایی و لوازم بهداشتی بین اقشار ضعیف در شهرستان‌های مختلف استان هستیم که کمک‌های قابل توجهی است.

محمدی با بیان این‌که اقدام خیران در بحث کمک‌های بهداشتی و معیشتی در مدت شیوع کرونا قابل تقدیر است، گفت: مردم می‌توانند در صورت تمایل کمک‌های خود را به هلال احمر واگذار کنند تا در بین اقشار نیازمند توزیع شود.

وی ابراز امیدواری کرد با فعالیت‌های پیشگیرانه هلال احمر، سایر دستگاه‌ها و با همت داوطلبان و خیران در تهیه و تولید ماسک و وسایل حفاظت شخصی و توزیع میان مردم بصورت رایگان خطرات بیماری کرونا کاسته شده و شاهد نابودی این ویروس شویم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به چهار هزار و ۷۷۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن اضافه کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و تا امروز چهار هزار و ۷۷۷ نفر از بیماران، جان باخته و دیگر در بین ما نیستند.  

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بر اساس اعلام رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۷۶ هزار و ۳۸۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۴۷۷۷ نفر رسیده است.

کد خبر 501845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha