مالک شرکت مایکروسافت و یکی از پولدارترین مردان دنیا از «تصمیم خطرناک» رئیس جمهوری آمریکا در قطع کردن بودجه سازمان بهداشت جهانی در اوج بحران کرونا به شدت انتقاد کرد.

بیل گیتس و دانلد ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، بیل گیتس که ۱۰۰ میلیون دلار به مبارزه با کرونا کمک نقدی کرده، روز جهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر درباره دشمنی دانلد ترامپ با سازمان بهداشت جهانی هشدار داد و نوشت: «قطع کردن کمک‌های میلیون دلاری آمریکا به سازمان بهداشت جهانی در اوج بحران کرونا در جهان بسیار خطرناک است. کار آنها کند کردن روند شیوع کووید-۱۹ است و اگر متوقف شود، کسی نمی‌تواند جایشان را بگیرد. دنیا امروز بیش از همیشه به WHO نیاز دارد.»

پرزیدنت ترامپ روز سه‌شنبه با انتقاد عملکرد سازمان بهداشت جهانی در هشدار دادن تهدید ویروس کرونا و مبارزه با بیماری کووید-۱۹ اعلام کرد دولت آمریکا کمک‌های سالانه خود را به این سازمان متوقف می‌کند. رئیس جمهوری آمریکا در عین حال از عملکرد دولت خود در مبارزه به کرونا تقدیر کرد و مدیریت آمریکا را بی‌نظیر خواند.

این در حالی است که برخی مقام‌های ارشد دولت آمریکا گفته‌اند ترامپ هشدارهای مسئولان بهداشتی و مشاوران خود را درباره خطر کرونا نادیده گرفته و حالا که آمریکا با اختلاف در صدر جدول جهانی تعداد مبتلایان و کشته‌های کرونا قرار گرفته، نمی‌توان و نباید دیگران را سرزنش کرد.

رئیس پیشین دفتر مهار فجایع خارجی آمریکا پیش‌تر اقرار کرده بود سازمان بهداشت جهانی روز ۲۳ ژانویه درباره خطر انتقال انسانی ویروس کرونا هشدار داده بود اما کاخ سفید از کنار ماجرا ساده گذشت و حالا تمام فرمانداران آمریکا شخص ترامپ را در اوج گرفتن یحران کرونا مسئول می‌دانند.

کد خبر 501835

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha