یک گزارش از چین نشان می‌دهد که اکثریت افرادی که بدون داشتن نشانه‌های عفونت کرونا آزمایش مثبت پیدا کرده‌اند، در طول دوره عفونت بی‌علامت باقی می‌مانند.

covid carriers

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بلومبرگ می فنگ، سخنگوی کمیسیون ملی بهداشت چین روز چهارشنبه ۲۷ فروردین اعلام کرد از میان ۶۷۶۴ نفری که بدون داشتن علائم بیماری کووید-۱۹ آزمایش کرونای مثبت پیدا کرده‌اند، فقط ۱۲۹۷ نفر - یک پنجم افراد- تا به حال علامت‌دار شده‌اند و در رده بیماران تایید شده قرار گرفته‌اند.

۱۰۲۳ نفر هنوز در قرنطینه پزشکی تحت نظر هستند تا معلوم شود آیا علامت‌دار می‌شود یا نه. بقیه افراد یعنی ۴۴۴۴ نفر پس از منفی شدن آزمایش‌شان از قرنطینه خارج شده‌اند.

پدیده سرایت‌ ویروس بوسیله افراد بی‌علامت یک ویژگی شگفت‌آور ویروس جدید کرونا ست که امکان انتشار گسترده‌تر و سریع‌تر آن را نسبت به شیوع‌های پیشین انواع دیگر ویروس کرونا فراهم کرده است. با اینکه پژوهشگران قبلا تصور می‌رود اغلب افراد بی‌علامت در نهایت علامت‌دار شوند، داده‌های منتشرشده از چین نشان می‌دهند که بخش بزرگی از این افراد در تمام دوره عفونت بی‌علامت می‌مانند.

پژوهشگران هنوز در تلاش هستند که موارد بی‌علامت عفونت ویروس کرونا را درک کنند: ممکن است بیمارانی که ظاهرا بی‌علامت هستند در واقع علائمی را بروز می‌دهند که پزشکان نمی‌دانند باید به دنبال آنها بگردند. برای مثال، تب و سرفه خشک معمولا علائم اصلی بیماری شمرده می‌شود، اما تازه اخیرا معلوم شده است از دست رفتن حس بویایی و چشایی نیز یک نشانه عفونت ویروس جدید کرونا است. چین در این گزارش روشن نکرده است که پزشکان به دنبال چه طیفی از علائم بوده‌اند.

چین حتی پس از کاهش موارد جدید عفونت در این کشور در ماه مارس، همچنان موارد عفونت بی‌علامت را شناسایی کرده است.

احتمالا شمار موارد عفونت بی‌علامت بالاتر از ۶۷۸۴ موردی باشد که چینی‌ها شناسایی کرده‌اند. این موارد از طریق تلاش‌ها برای آزمایش کردن افراد در تماس با بیماران ثابت‌شده کشف شده‌اند. در غیر اینصورت، دلیلی ندارد افرادی که هیچ نشانه‌ای از بیماری ندارند به دنبال آزمایش شدن بروند.

بیماران بی‌علامت پس از شناسایی شدن قرنطینه می‌شوند تا تحت نظر قرار گریند و فقط وقتی مرخص می‌شوند که دیگر آزمایششان مثبت نباشد. افرادی که در طول دوره قرنطینه دوهفته‌ای علامت‌دار شوند، بر اساس شیوه شمارش چین دوباره در رده موارد تاییدشده بیماری قرار می‌گیرند و در بیمارستان درمان می‌شوند.

کد خبر 501746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha