رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش‌ از ۷۰ درصد از فعالان صنفی این استان، با نام‌نویسی در سامانه سلامت، نسبت به رعایت اصول بهداشتی پس‌ از آغاز مجدد فعالیت واحد صنفی خود متعهد شدند.

بوتیک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  مهدی امیدوار چهارشنبه ۲۷ فروردین اظهار داشت: با اجرایی‌شدن طرح فاصله‌گذاری هوشند، اصناف کم‌خطر مجاز به بازگشایی واحد صنفی خود هستند که پیش زمینه آن ثبت‌نام در سامانه سلامت و دادن تعهد برای اجرای دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا است.

وی اظهار داشت: طرح فاصله‌گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین ماه جاری آغاز شد و در آن، ۷۸ درصد از اصناف، کم‌خطر شناسایی شده و مجاز به بازگشایی واحدهای صنفی خود شده‌اند.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی افزود: البته این اصناف، با ساعت کاری محدود، ۱۰ تا ۱۳ در نوبت صبح و عصرها ساعت ۱۸ تا ۲۱ مجاز به فعالیت خواهند بود.

امیدوار اظهار داشت: اصناف باید با ثبت‌نام در سامانه سلامت، برچسب سلامت دریافت کنند و آن را در معرض دید مشتریان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: اصناف بدون ثبت‌نام در سامانه سلامت، اجازه فعالیت دوباره ندارند و ثبت‌نام نکردن در این سامانه، منجر به صادر نشدن مجوز فعالیت می‌شود که در صورت اقدام گشایش واحد، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

امیدوار افزود: اتحادیه‌های خراسان شمالی مکلف شده‌اند تا در این زمینه به اعضا اطلاع‌رسانی کرده و برای ثبت‌نام آنان در سامانه سلامت، پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا کار ثبت‌نام سرعت یابد.

رئیس اتاق اصناف خراسان شمالی افزود: مهلت برای ثبت‌نام در سامانه سلامت، تا جمعه هفته جاری است.

براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر برای شیوع کرونا در حوزه اصناف شامل آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، رستوران‌ها، تالار پذیرایی و سالن مراسم، مراکز بازی، تفریحی، گیم نت، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و تریا، اماکن اقامتی، هتل‌ها، استخر، سونا و ماساژ و باشگاه‌های بدنسازی و ورزشی، سینماها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری و فرهنگی می‌شود.

بیش از ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در قالب هفت اتاق اصناف و حدود ۱۴۰ اتحادیه در استان خراسان شمالی فعالیت دارند.

کد خبر 501391

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha