چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۳
۰ نفر

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد تا پایان بازبینی شیوه پاسخ سازمان جهانی بهداشت به شیوع ابتدایی کروناویروس تامین مالی آن را متوقف می‌کند.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ان‌بی‌سی ترامپ سازمان جهانی بهداشت را به «سوءمدیریت شدید و لاپوشانی» در بحران کروناویروس به خصوص در شیوع ابتدایی بیماری در ووهان چین متهم کرد.

ترامپ به خصوص بر انتقاد این سازمان از اعمال ممنوعیت مسافرتی که آمریکا در اوائل فوریه بر چین اعمال کرد، متمرکز شد. در آن هنگام چین کانون اصلی شیوع بیماری در جهان بود.

ترامپ گفت:‌ «با وجود شیوع پاندمی کووید-۱۹ ما درباره اینکه سخاوت آمریکا به بهترین شیوه ممکن استفاده می‌شود، نگرانی عمیقی داریم. واقعیت این است که سازمان جهانی بهداشت در کسب و انتقال اطلاعات کافی به شیوه‌ای به موقع و شفاف ناموفق بوده است.»

ترامپ افزود:‌ «این امکان وجود داشت که این شیوع در منبع اولیه‌اش مهار شود.»

ترامپ مدعی شد که سازمان جهانی بهداشت: «اطلاعات نادرست چین درباره ویروس را منتشر کرد...و گفت نیاز به ممنوعیت مسافرتی وجود ندارد»

اولین موارد عفونت با ویروس جدید کرونا در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ بوسیله چین به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داده شدو این سازمان روز بعد از مقامات چین اطلاعات بیشتری خواست و بازار غذایی شهر ووهان که تصور می‌رفت منشا بیماری باشد تعطیل و ضد عفونی شد. بعد این سازمان در ۳۰ ژانویه هنگامی شمار موارد بیماری از ۱۰۰۰۰ گذشته بود، اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در ابعاد بین‌المللی کرد.

ترامپ از اینکه سازمان جهانی بهداشت «چین‌-محور» است شکایت کرد و گفت آمریکا است که هر سال ۵۰۰ میلیون دلار برای این سازمان می‌فرستد. آمریکا بزرگترین تامین‌کننده مالی سازمان جهانی بهداشت در میان ۱۹۶ کشور عضو است و حدود ۱۵ درصد بودجه این سازمان را تامین می‌کند.

کد خبر 501346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    به نظر من، چین به دلیل بی مسئولیتی در خوردن غذای نامناسب که باعث همه گیری کرونا در جهان شد باید بخش اعظم مسائل مالی این سازمان و کشورهای درگیر را متقبل بشود.